Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP key van installatie op andere schijf

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-11 15:13

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik ben druk bezig met het repareren van een PC voor een kennis. Er was een probleem met de harde schijf, dus nieuwe schijf gehaald en begonnen met installatie.

Nu heeft de beste man bij de aanschaf (6 jaar geleden) een legale windows XP home gekocht. Geen idee echter waar hij de bijbehorende code heeft gelaten, hij wist alleen het originele CD'tje te vinden. Nou kan ik 'm dat niet helemaal kwalijk nemen, hij is 80+ en wist waarschijnlijk niet dat die code belangrijk was, maar het is nu toch wel vervelend.

De oude installatie van XP (met dus goede key) heb ik nog staan, maar daar kan ik niet van opstarten. Nou ja, ik kan wel opstarten, maar vlak voordat Windows met het login scherm moet komen hoor je *tik* uit het kastje en reboot het systeem. Werkt ook niet in safe-mode, je komt er niet meer in. Dat was het hele probleem.

Is het mogelijk om vanuit de nieuwe installatie, de goede key op te halen van de oude installatie? Of een work-around om er toch weer bij te komen?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Hiermee moet het lukken: http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

edit: dus even de schijf in een andere PC stoppen en dan met dat tooltje de product key achterhalen, met de command line opties moet je ook een andere schijf kunnen aangeven.

[ Voor 52% gewijzigd door mace op 02-04-2011 10:33 ]

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Die had ik ook gevonden via Google, maar ik lees op die site ook dat je virusscanner wel eens een 'false positive' zou kunnen geven. Dat vind ik altijd erg dubieus... dus had ik die nog even links laten liggen. Heb je er zelf ervaring mee, of ook gezocht en gevonden?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Een "false positive".
Hoe zou dat toch komen ? ;)

Diverse virusscanners zien dit soort tools als potentieel gevaarlijk.
En daar zit wat in.

Abort, Retry, Quake ???

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Natuurlijk is het potentieel gevaarlijk, maar onder die noemer kan een maker van zo'n programma ook allerhande spyware en verwanten op je systeem zetten... je virusscanner heb je toch uitgezet :/

Maar hoe dan ook heeft die tool z'n werk gedaan! Key opgehaald, in de nieuwe installatie die key er in gezet en zojuist is alles weer geactiveerd :) Dank!

[ Voor 28% gewijzigd door Kaastosti op 02-04-2011 10:53 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met de genoemde tool heb ik ervaring en kan je mededelen dat mijn nichtje nog altijd niet is gekomen met de mededeling dat haar laptop een virus heeft. :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Kaastosti schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:36:
Die had ik ook gevonden via Google, maar ik lees op die site ook dat je virusscanner wel eens een 'false positive' zou kunnen geven. Dat vind ik altijd erg dubieus... dus had ik die nog even links laten liggen. Heb je er zelf ervaring mee, of ook gezocht en gevonden?
http://www.virustotal.com...b8b8bd377f8592-1301739915

Wordt geklassificeerd als "riskware" of "hacking tool" etc...

Virusscanners detecteren die omdat als iemand kwaadwillig is die je product key zou kunnen stelen. Maar omdat je het zelf doet is dat dus niet aan de orde.
Pagina: 1