Toon posts:

Welke router om wireless HD films te streamen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een hoop uren gezocht te hebben op het net, ben ik helaas niet veel wijzer geworden.

Ik wil graag wireless HD films streamen vanaf mijn pc, zonder dat ik haperende beelden krijg.

Mijn opstelling is als volgt:

* Router: Linksys by Cisco WRT160N v3
* PC: Win 7 x64 Ultimate
WMP600N WiFi kaart
* Mediaplayer: Eminent EM7075DTS

Afstand PC -> Router = 8m

Dit blijkt echter niet voldoende om de HD films probleemloos te streamen.

Waar moet ik nu precies op letten bij aanschaf van een nieuwe router, zodat ik geen last meer heb van haperende beelden?

Bedraad aansluiten is helaas geen optie.

Verwijderd

Check eerst eens of je wel de laatste firmware hebt op zowel router als mediaplayer.

Neem een router die de 5 GHz band gebruikt, niet alleen sneller maar je hebt ook veel minder last van storingen van andere netwerken (buren). Bijvoorbeeld de nieuwe Linksys E4200 wireless router. Over een paar maanden komt daar een firmware update voor uit zodat je gelijk klaar bent voor IPv6.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En als je dan toch bezig bent, een dual band router. Dan valt in ieder geval je snelheid niet terug op het moment dat er een trager (G) apparaat connecteert. Netgear WNDR3700 bijv.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
De Linksys E4200 en de Netgear WNDR3700 zijn zowat de snelste routers die je op dit moment kan bemachtigen en ondersteunen beiden simultaneous dual-band dus dat zijn goede keuzes. Ik gebruik dit moment echter powerlines om HD te streamen, op de 5GHz-band was het bereik te laag en 2.4GHz de snelheid. Powerline werkt voor mij perfect :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Na lang wikken en wegen (en ook tevens Linksys beu te zijn na veel slechte ervaringen lees: WRT54G, WRT160N en nu mijn WMP600N)

Heb ik besloten om over te stappen naar de Netgear WNDR37AV -> geen problemen meer en echt een superrouter.

Nu heb ik alleen nog de Linksys WMP600N in mn PC zitten.
Dit is echt een dramakaart (zit 6m vanaf mn router zonder tussenmuren en op zowel 2.4Ghz en 5 Ghz heb ik maar 1 streepje bereik)
Regelmatig valt mijn PC van het netwerk af (vooral irritant bij video streamen)

Nu ben ik me aan het orienteren op gebied van draadloze DUAL BAND netwerkkaarten en valt me op dat er maar weinig keus is qua PCI(e) kaarten.
En er ruime keus is in USB vorm.

Is USB net zo snel als PCI(e)?

Wireless wordt ook gebruikt om HD te streamen......

BTW:

heb deze op het oog:

http://www.informatique.nl/551170/d-link-dwa-160-xtreme-n-usb-adapter.html

http://www.informatique.nl/551199/netgear-wnda3100-rangemax-adapter.html

Of zijn er nog andere snelle WiFi kaarten (dongles)?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Als je voor een USB netwerkkaart gaat, kan je best een verlengkabeltje gebruiken om de USB-stick in een spot met goede ontvangst te plaatsen. Verbind je met de WMP600N overigens op het 2.4GHz of het 5GHz netwerk van de WNDR3700? Ik heb geen ervaring met een van deze USB-sticks, een review te vinden lijkt me de beste kans hebben :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:51:
Als je voor een USB netwerkkaart gaat, kan je best een verlengkabeltje gebruiken om de USB-stick in een spot met goede ontvangst te plaatsen. Verbind je met de WMP600N overigens op het 2.4GHz of het 5GHz netwerk van de WNDR3700? Ik heb geen ervaring met een van deze USB-sticks, een review te vinden lijkt me de beste kans hebben :)
Hij is verbonden met het 5Ghz netwerk.
Op het 2.4Ghz heeft hij 2 streepjes.

Daar netgear mij beter bevalt dan Linksys ooit gedaan heeft, ben ik toch geneigd om voor de Netgear dongle te gaan.
Pagina: 1