Wat is het probleem:
Ik heb in de jaren 90 muziek gemaakt met mijn computer. Ik gebruikte daarvoor de Sound Blaster AWE64. Om precies te zijn gebruikte ik een driver die bij de Sound Blaster geleverd was. De specifieke driver was een virtuele synth en hete WaveSynth/WaveGuide en werd (aan Creative) geleverd door het bedrijfje Seer Systems. In principe heeft de Sound Blaster dus niks met het verhaal te maken.
Nu heb ik van mijn muziek slechts korte afgemixte wave fragmenten bewaard en de bijbehorende midi files. Ik wil de muziek nu verder uitwerken maar dat is lastig want ik heb de losse bijbehorende geluiden niet. Die kwamen immers van die WaveSynth/WaveGuide driver.
Nu heb ik een aantal oplossingen:
Ik heb in de jaren 90 muziek gemaakt met mijn computer. Ik gebruikte daarvoor de Sound Blaster AWE64. Om precies te zijn gebruikte ik een driver die bij de Sound Blaster geleverd was. De specifieke driver was een virtuele synth en hete WaveSynth/WaveGuide en werd (aan Creative) geleverd door het bedrijfje Seer Systems. In principe heeft de Sound Blaster dus niks met het verhaal te maken.
Nu heb ik van mijn muziek slechts korte afgemixte wave fragmenten bewaard en de bijbehorende midi files. Ik wil de muziek nu verder uitwerken maar dat is lastig want ik heb de losse bijbehorende geluiden niet. Die kwamen immers van die WaveSynth/WaveGuide driver.
Nu heb ik een aantal oplossingen:
- Niet moeilijk doen en gewoon met geluiden uit nieuwe VSTs de boel uitwerken. Heeft echter niet mijn voorkeur. Is bovendien ook lastig. Het zijn namelijk echt specifieke geluiden die de nummers maken en die wil ik graag tot mijn beschikking hebben. Ik wil iig weten hoe de geluiden/instrumenten los klinken want nu hoor ik ze alleen in de mix.
- Voor weinig geld op marktplaats een PC met Sound Blaster AWE64 kopen. Mijn midi files afspelen en de losse geluiden samplen en op mijn nieuwe PC met krachtige processor de boel lekker afmixen.
- Virtualisatie. Een belangrijk voordeel is dat ik dan geen computer van 15 jaar terug hoef te kopen. Bovendien kan ik makkelijk samplen, je blijft immers in het digitale domein en dat is met een echte AWE64 wel eventjes anders. Nadeel is dat ik absoluut niet in dit virtualisatie wereldje thuis ben. Pentium met Windows 95 virtueel krijgen lukt misschien nog wel maar hoe krijg ik dan die WaveSynth/WaveGuide driver aan de praat? Is überhaupt de Sound Blaster AWE64 virtueel gemaakt?
- Gewoon een pentium met Windows 95 virtualiseren. Van http://seersystems.com de driver als stand-alone applicatie downloaden en kijken of ik er de specifieke geluiden uit krijg. Vervolgens met VSTs die geluiden zo goed mogelijk proberen na te maken.
[ Voor 7% gewijzigd door juanita op 02-04-2011 05:55 ]