Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7 64b] Nieuw mobo, data n progs bewaarbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 23:07
Ik krijg dus binnenkort een nieuw mobo en wil m'n pc daarover zetten.

Dus alleen mobo change.

Nou vraag ik me af wat de beste manier is om dat te doen met de minste moeite.

Ik heb 2 HDD's. 2x1TB. Eerste voor windows en progs, C alleen. De andere partities met data overzetten is geen punt.

m'n 2e HDD bevat partities met games en backup/docs.

Is het beste om de windows partitie te formatten en daarover opnieuw win7 doen?
Of is het beter om windows op een nieuwe HDD te doen en vervolgens dingen over te zetten waardoor ik instellingen en progs en game installs behoudt?
Ik wil dus een extra TB'tje halen.

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11 17:20
chipset verandering houd in totale herinstallatie, want zelf games kunnen pro problemen geven. platte data zal geen probleem zijn alleen programma's en games zullen waarschijnlijk een herinstalleer zijn. dus dit ligt eraan om je nieuwe moederbord een andere chipset heeft, anders heb je kans dat alleen een Windows herinstallatie gewoon werkt.
maar het beste is om gewoon alles te herinstaleren

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 23:07
Het is inderdaad een chipset change, van P5K EPU (P35) naar P5Q Pro (P45).

Ik dacht misschien zijn games, en progz wel over te nemen, aangezien ik gewoon windows opnieuw install en de drive letters/groottes exact hetzelfde zullen zijn.

Je komt een heel eind met migwiz en ik heb een 2e (htpc) pc ter beschikking, dus daar doe even migwiz op en vervolgens dat weer terug op een nieuw geinstalleerde windows.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

mijn ervaring is ook dat dit niet gaat werken. als je nieuwe pc een eigen harddisk krijgt kan je wel je oude harddisk als 2e erin hangen en zodoende bestanden terugkopiëren.

d:)b :henk d:)b

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:30

Appie

F1RST Racing

Zou op zich niet teveel uit moeten maken. Beide zijn intel en als je de .inf's van intel geinstalleerd hebt, dan zijn de drivers beschikbaar voor het OS.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En als je op safe wil spelen gebruik je de Easy Transfer Wizard om je settings e.d. over te knetteren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk dat het niet heel veel zal uitmaken. Zoals gezegd zijn de chipsets van Intel en moeten de drivers gewoon beschikbaar zijn. Ik zou zeggen, maak een backup en zet het zaakje gewoon om. Je kan altijd nog besluiten een herinstallatie uit te voeren.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1