Arcadyan Arv7519 NAT type Ps3 probleem

Pagina: 1
Acties:

• aidahmic
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort het geweldige internetplusbellen pakket met interactieve tv van KPN.
Hiervoor maakte ik gebruik van mijn eigen modem, een Lynksis 300n in combinatie met het oude internet abbonement van KPN om online te kunnen gamen op mijn PS3 wat moeiteloos verliep. Ik kreeg een belletje van de KPN vrienden of ik niet mijn pakket wou upgraden naar een pakket waarbij ik interactieve tv kreeg in plaats van mijn analoge aansluiting wat mij een prima deal leek. Echter werd mij niet verteld dat er een modem bijgeleverd zou worden (Arcadyan) welke ook een aansluiting had speciaal voor de tv. Na de experiabox uitgepakt te hebben begon de ellende, het wifi signaal blijkt zwak te zijn en elke keer weg te vallen maar nog erger was het punt dat ik mijn favoriete spel Call of Duty Black ops met geen mogelijkheid aan te praat kreeg. Na uren aan de lijn te hebben gehangen en tientallen mails richting KPN gestuurd te hebben werd mij doodleuk verteld dat de ondersteuning voor mobiele telefoons en gameconsoles gewoonweg niet aangeboden werd door ze! :( Na verschillende pogingen te hebben gedaan om mijn contract te ontbinden ben ik het spoor bijster en vraag jullie hulp met het volgende:

Hebben jullie een oplossing om het NAT type van de router te veranderen in het spel Black Ops. Na verschillende poorten te hebben geforward blijkt echter dat de router deze poorten gewoonweg niet forward. Is er een mogelijkheid om toch een open NAT type te krijgen? Ik heb mijn oude router nog liggen maar ik denk dat een router op router aansluiten weinig zin heeft? Wat zeggen jullie, geen mogelijkheid tot het verkrijgen van een open NAT type en gewoon het contract opzeggen over een jaar.... of is er toch een oplossing? :'(

Bij voorbaat veel dank :)

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:18

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Met een beetje geluk kan je je oude vertrouwde router nog eens een keertje gebruiken. Gewoon lekker die bij Arcadyan de firewall in z'n geheel uit zetten, en vervolgens je WRT300n op een ethernet-poort zetten van de Arcadyan. Op die manier heb je alsnog zelf de touwtjes in handen.

Je netwerk ziet er dan dus als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[Werkstations]
     ^
     ^
[WRT300n - Met firewall]
     ^
     ^
[MODEMROUTER/Arcadyan - zonder firewall]
     ^
     ^
[WAN/INTERNETZ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

uPnP in je Experiabox aanzetten zou voldoende moeten zijn. Inloggen in de Experiabox kan via 192.168.2.254, std. password is de eerste keer blanco, je bent verplicht om dit de bij de eerste login te veranderen. Daarna on Extra --> uPnP --> Enable IGD device oid aanvinken

...

• aidahmic
@Phatfish

Reeds al geprobeert maar geen resultaat =(

@InjecTion

Ik heb een speciale poort voor IPTV, deze zou dan niet meer functioneren, ofwel?
Ondertussen een oude Experiabox Thomson 789 gescoord en ook de poorten geprobeert te forwarden maar zonder enig resultaat. Volgens mij is dit echt een KPN ding want 2 experiaboxen die allebei het niet toelaten....

Net met een aardige vent van opzeggingen aan de lijn gehangen die mij wist te vertellen dat het praktisch onmogelijk is met de ps3 om het NAT type te veranderen in Open en dat veel klanten zijn weggegaan door dit probleem, hij raadde me aan een opzegbrief te schrijven door KPN in gebreke te stellen. Maar er moet toch een makelijkere manier zijn dan al dit om gewoon met mijn vrienden online te kunnen gamen :(

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:18

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Aidahmic, hoezo zou die niet meer kunnen functioneren dan? Het is toch gewoon IP (internet protocol) ;)
niet geprobeerd is altijd mis hè ;)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• aidahmic
Ik ga het morgen proberen, enig idee wat er uitgezet moet worden?
Hoorde van een maat van me dat ook DHCP dan uitgezet zou moeten worden...

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Als je DHCP uit zet worden er geen adressen meer uitgedeeld. Ik denk dat je maat het compleet mis heeft.

Gewoon de firewall uit zetten. Helaas is dat niet altijd mogelijk bij KPN gateways. NAT type heeft niets met kpn te maken, het is niet eens een officiele notatie. NAT = Network Address Translation, een systeem dat een extern adres met meerdere interne adressen deelt en zorgt dat de pakketjes van adres naar adres juist doorgestuurd worden.

Meestal is upnp aanzetten voldoende. Op kpn.com kan je vinden hoe dat moet. Op google ook. Duizenden mensen gingen je voor :)

• aidahmic
Upnp aanzetten mocht niet baten :(

Ook geprobeert met een modem ertussen maar zonder enige slagingskans....
Ik ben echt ten einde raad
Pagina: 1