Dell Laptop inruilen tegen betere configuratie?

Pagina: 1
Acties:

• Doubter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-08-2023
Hey, beste tweakers,

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een Dell Vostro 3750, zeer tevreden MAAR heb enorme spijt dat ik heb gekozen voor het model zonder aparte videokaart, ik game af en toe en was van plan om naast deze laptop ook een budget game pc aan te schaffen en de 200-300 euro die ik uitspaarde door het goedkoper model te kopen daarin te steken.

Het probleem is dat toen ik dat besliste het gehad had met laptops, mijn vorige laptop (Acer Aspire 6920) was een enorm kuttoestel, jaren ellende meegehad. Maar nu ben ik eigenlijk enorm onder indruk van de bouwkwaliteit van mijn nieuwe laptop (mat scherm, deels aluminium, backlit toetsenbord), en de snelheidsverbetering van zelfs de i3 Sandy Bridge, t.o.v. mijn oude Intel Core 2 Duo... kortom ik voel minder de nood om nog een desktop game pc aan te schaffen naast deze laptop, maar als ik nog wil gamen dan zou ik toch een grafische kaart nodig hebben.

Dell verkoopt Dell Vostro 3750's met de Nvidia Geforce GT 525M en zou dus eventueel mijn laptop voor ditzelfde model kunnen inruilen... maar retourneren en opnieuw kopen is wrs geen optie want ik heb uiteraard de verzegelde verpakking reeds geopend, ook al zijn de 8 werkdagen nog niet voorbij. Zou Dell dit zelf nog kunnen upgraden (tegen betaling ik vrees ervoor aangezien de gpu op het moederbord zit)? Ik kan mezelf wel voor het hoofd slaan op dit moment, want ik krijg geen game desktop samengesteld voor onder de €750.

Verwijderd

Acer :X
Tegenwoording zijn ze op de goede weg, maar enkele jaren geleden was het inderdaad huilen met de pet op, tegenwoordig doen ze niet veel meer onder voor de bekende K53'tjes en de andere budgetmodellen.
want ik krijg geen game desktop samengesteld voor onder de €750.
Ik vraag me af wat je dan precies samenstelt, ik heb niet veel verstand van desktops maar niet lang geleden kreeg ik al voor €500 een mATX kast samengesteld met een quadcore en 8GB ram plus een degelijke voeding. Dan hou je nog €200 over voor de grafische kaart.

Maargoed, dat is het punt niet. Ik zou het aankaarten bij Dell.
Als ze weigeren, no problemo, wet kopen op afstand en een nieuwe bestellen. Tenzij het een zakelijke aanschaf betreft.. Dan heb je inderdaad een probleem als dell geen coulance verleent.

• Doubter
Zakelijke aankoop inderdaad. Ik zal het hoe dan ook eens aankaarten.

Probleem is dat een desktop aankoop ook nog eens 100 euro duurder wordt door de overdreven hoge prijs voor Windows 7 (had echt geen idee dat dit zoveel koste, Mac OS X kost nog niet de helft).

Verwijderd

€85, inderdaad.. pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)
OS X is ook niet te koop, alleen de upgradeversies.

Ik verplaats deze even naar het shopping forum, CSL is met name bedoeld voor technische discussies.

• Doubter
Wel, als iemand hier op het Shopping Forum mij nog advies kan verlenen is dat natuurlijk altijd welkom.