Toon posts:

Pc op tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig om mijn pc op mijn televisie aan te sluiten, dit heb ik in het verleden ook al gedaan zonder problemen alleen heb ik nu ineens problemen met het geluid.

Ik heb mijn videokaart d.m.v. een DVI-HDMI adapter aangesloten op de HDMI 1 aansluiting van mijn televisie (Philips 32pfl/3404/12). Dit gaat helemaal zonder problemen.

Het probleem zit hem echt in het geluid, die heb ik d.m.v. een 3.5 mm jack aangesloten vanaf mijn geluidskaart naar de audio-in van mijn televisie. Nu is het vreemde dat als ik mijn televisie op het HDMI signaal zet, ik geluid hoor totdat het videosignaal doorkomt. Oftewel de audio doet het tot ik beeld krijg. Het lijkt mij dus dat het probleem in de televisie zit en niet in de instellingen van mijn pc.

Ik heb al alle instellingen van mijn televisie uitgeprobeerd om dit probleem op te lossen, maar niet helpt. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij ermee kan helpen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

twee dingen die altijd goed moeten staan : op TV > hdmi externe coax als audio installen en je kan eff checken of je mediaplayer het geluid niet per ongeluk digitaal wil versturen en dit op analoog zetten

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn televisie kan ik niet instellen waar de audio vandaan moet komen, op mijn pc staat het geluid op analoog.

Verwijderd

wat zegt de handleiding over het gebruik van de stereo aansluitng? het heeft ooit gewerkt... wat is er veranderd? welk programma gebruik je? en wat voor soort media?

Verwijderd

Topicstarter
De handleiding zegt er vrij weinig over, alleen dat als ik een dvi-hdmi adapter ik het geluid via de 3.5 mm jack moet aansluiten. Ik heb meerdere programma's gebruikt, vlc player, itunes en systeemgeluiden zowel voor muziek als films.

Het enige wat ik heb verandert bedacht ik mij net, is de hdmi kabel. Eerst had ik een losse adapter met een losse hdmi kabel erin, maar nu heb ik een kabel waar de adapter is geïntegreerd, http://azerty.nl/0-1098-2...on-videokabel-enkele.html om precies te zijn. Helaas heb ik morgen pas de mogelijkheid om dit te veranderen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nog even belangrijk: welke videokaart heb je en welke geluidskaart? Het kan zijn dat je vanuit je pc gewoon niet de goede signalen naar je tv stuurt.

Ik heb bijvoorbeeld heel veel ruzie gehad met mijn nvidia kaart. Die wil geen videobeelden versturen naar mijn bejaarde TV via s-video. Dat ligt waarschijnlijk aan de nvidia-drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart is een nvidia gtx 250 en mijn geluidskaart is een Creative sound blaster, ik heb net nog alle drivers geupdate en ik ga nu maar even de boel verbouwen om de hdmi kabel van mijn pc-beeldscherm in mijn tv te steken. Daarnet ook nog gemerkt dat als ik de hdmi kabell eruithaal terwijl de tv aanstaat het geluid ineens terugkomt :S

-edit- Gaat toch niet lukken om de HDMI-kabel vandaag nog te verwisselen, probeer het morgen wel even. Ik ga nu slapen, heb hier al veel te veel tijd mee verspild vandaag terwijl ik eigenlijk moest studeren voor tentamens volgende week -.-' bedankt voor de hulp in elk geval.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 01:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net contact gehad met de philips klantenservice en daar vertelde ze mij dat er waarschijnlijk een geluidssignaal door zowel mijn hdmi kabel als mijn 3.5 mm kabel wordt verstuurd wat met elkaar problemen veroorzaak. Ik ben nu dus opzoek naar een optie om in windows 7 hdmi audio uit te schakelen maar kan het nergens vinden, weet iemand misschien waar ik dit kan vinden?

Verwijderd

Met het instaleren van een nvidia driver instaleer je standaard ook een HDMI audio driver, ik heb hem zelf nooit geinstaleerd (heb me audio via optical) maar mogelijk kan je hem via het start menu of config. menu verwijderen?

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik ook al aan te denken, maar heb nergens kunnen vinden om de nvdia hdmi audio drivers uit te schakelen of te verwijderen. Heb het maar opgegeven om het softwarematig op te lossen. Ik heb een 3.5 mm naar rca kabel besteld die ik dan op mijn home cinema probeer aan te sluiten, hopelijk dat dat het oplost :)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Waarom probeer je niet om de audio via HDMI voor elkaar te krijgen? Scheelt je een kabel (daar is HDMI tenslotte o.a. voor bedacht)

Verwijderd

Topicstarter
Dat was wel een hele goeie suggestie, heb geprobeert om mijn videokaart op mijn geluidskaart/mobo aan te sluiten (http://benchmarkreviews.c...S3P-FCP_Digital_Audio.jpg Met dit kabeltje) Alleen heb ik hier nergens een aansluiting voor gevonden, denk dus dat dit niet gaat lukken.
Pagina: 1