Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben naar thailand geweest en heb wat timelapses gemaakt(geschoten in jpg). Auto white balance en auto iso stonden nogtans af dacht ik. Maar ik had enkel goedkoop statiefje bij, en nu zie je wel wat bibber in de filmpjes. Hoe geraak ik van die bibber af, bestaat hiervoor speciale stabilisatie software. Of wat denken dat ik het best kan doen met deze filmpjes?(hieronder gepost)

Werkwijze:
Ik heb de jpg sequence in After Effects gegooid, 24 fps. Gerenderd als Quicktime, photo jpeg 100%.
Daarna in sony vegas gegooid en wat color correction toegepast en gerendert als Mainconcept AVC/ACC *.mp4 (kwaliteit is nogal crappy, mss bitrate omhoog gooien?)

Alvast bedankt!

YouTube: Timelapse thailand

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 14:16
Ik zie de bibber die je bedoelt vooral in de tweede scene. Is dat niet gewoon de autofocus van de camera die in de war raakte? Het ziet er voor mij in ieder geval niet uit als een beweging van de camera zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
heb je toevallig de auto-modus gebruikt? de foto's verschillen per frame, wat je kunt corrigeren door alles na te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey nee camera stond op manual mode. Maar autofocus stond wel op, is dit een no no bij time lapse?

Hoe kan ik het precies bewerken, de foto's 1 per 1 vergelijken met elkaar in Photoshop? Maar als het idd de focus is, dat kan ik toch niet veranderen in photoshop ofwel?

Ik heb de foto's geupload naar rapidshare, als iemand het wil proberen.
http://rapidshare.com/files/455528329/IMG_4248.zip

Alvast bedankt,

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 16:28

ThunderNet

Flits!

Zit 'm idd in de autofocus :) shit happens, goede reden om weer te gaan. Je kunt kijken of Mocha er nog wat mee kan.

[ Voor 78% gewijzigd door ThunderNet op 03-04-2011 01:31 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mocha trial gedownload, en daar wat mee zitten klungelen, en de data overgekopieerd in after effects en nog eens gerendert, maar het resultaat is het zelfde.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 16:28

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:22:
Ik heb mocha trial gedownload, en daar wat mee zitten klungelen, en de data overgekopieerd in after effects en nog eens gerendert, maar het resultaat is het zelfde.

:(
je moet natuurlijk nog wel wat met die data doen in After Effects ;) :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je dat er nog helemaal uit gaat krijgen, in ieder geval niet 'mooi'. Ik wil er best eens naar kijken, ik zal de boel vanavond eens downloaden en kijken wat erop los te laten valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Even hierop terugkomend: door de AF is verduiveld moeilijk hier een vloeiend filmpje van te maken. Ik ben er nog even mee bezig geweest maar zonder vrij veel handwerk is het even niet te doen. Ik denk dat je even moet wachten op AE CS5.5, daarin zit een nieuwe, sterk verbeterde motion stabilizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Bedankt voor je antwoord! Ja ik hoop dat hij snel uitkomt. Vind wel echter nergens een release datum.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ik heb hem vanochtend gepreordered, toen stond er 3 mei. Dus nog een weekje of drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
(ik had mijn laatste post moeten editen, maar het topic is al 2+ weken oud dus ik denk niet dat iemand dit dan nog gelezen had)

Okee, ik heb het nog eens geprobeerd, nu in After Effects CS5.5 met de hele nieuwe Warp Stabilizer. Dat werkt idioot gemakkelijk. Heb de settings een heel klein beetje getweakt, en daar kwam iets heel nets uit. Geëxporteerd met de vernieuwde Media Encoder naar H.264, Vimeo HD, 25fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wow ziet er geweldig uit! bedankt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wow wat een verschil idd. Stukker beter zo.
Pagina: 1