Macbook Pro 13" 2011 vindt X25-M niet

Pagina: 1
Acties:

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
Nou, vandaag heb ik mijn nieuwe generatie Pro 13" ontvangen.
Meteen de SSD uit m'n 'oude' 2010 Pro geschroefd.
Dit gaat om een Intel X25-M SSD.

So far so good. Alleen nu is het zo dat de nieuwe Macbook de SSD niet herkent.
Bij het opstarten komt het appeltje wel in beeld maar er gaat niets onder draaien.

Als ik de bijgegleverde OSX installatie DVD erin stop gaat deze wel draaien maar ook geen beeld daarvan.
Wanneer de originele 500GB harde schijf geplaatst wordt dan gaat alles goed.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Verwijderd

OSX kernel panic when booting from Snow Leopard DVD.. Anyone? http://twitpic.com/463beu
??

Wat ik weet , maar dat was lichtelijk iets anders , dat je eerst je ssd in de oude macbook moet hangen, een clean install, dan complete update van Mac OS, en dan die ssd clean install in je nieuwe MB stoppen.

Een contact die ik ken, die had een 2010 MB met intel Quadc processor, en die heeft de nieuwe i7 gehaald, en die ssd starte dan maar half. Zelfde verhaal. Ssd in oude machine, clean install, ssd in nieuwe machine en gaan.

Succes.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Je Mac start niet vanzelf op van de DVD als er geen OS geïnstalleerd is op je harde schijf. Je moet op C of alt/option drukken tijdens de "gong" (opstartgeluid). Als je alt/option kiest kun je een opstartbaar medium kiezen. Zit er een installatie dvd in of heb je via USB een image aangesloten, dan kun je van die media OS X installeren op de interne schijf.

Hier stond achterhaalde informatie…

• iichel
Option al geprobeerd, dat ben ik vergeten te vermelden. Sorry. Dat werkte ook niet. Schone installatie wil ook niet. Wellicht.komt het door de Sandy Bridge.chipset.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
PRAM RESET

Je kan het PRAM en NVRAM geheugen als volgt resetten:

1. Zet je Macbook uit.

2. Houd de toetsen Command⌘ + Option⌥ + P + R tegelijkertijd ingedrukt.

3. Schakel je Mac in en houd de toetsen ingedrukt tot dat je Mac opnieuw herstart en je het opstartgeluid voor de tweede keer te horen krijgt.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
iichel schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:32:
Option al geprobeerd, dat ben ik vergeten te vermelden. Sorry. Dat werkte ook niet. Schone installatie wil ook niet. Wellicht.komt het door de Sandy Bridge.chipset.
Zou geen problemen mogen geven. Wat de poster boven mij heeft gezet kun je eventueel uitproberen. Mocht het niet werken , zorg er in ieder geval voor dat je eventueel ook de SSD eventueel weer terugplaatst in je oude Mac zodat je kunt uitsluiten of het niet aan de schijf zelf ligt.

• iichel
Een vriendelijke medewerker van de MacMe in Groningen heeft het gefixt. SSD een paar keer formatteren bleek te helpen. Vreemd, maargoed, iichel bij ieder blij.

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 09:54
iichel schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:34:
Een vriendelijke medewerker van de MacMe in Groningen heeft het gefixt. SSD een paar keer formatteren bleek te helpen. Vreemd, maargoed, iichel bij ieder blij.
Dat is echt onzin natuurlijk, één keer is voldoende. Meerdere keren formatteren laat hem niet (beter) werken. Sowieso dien je Mac OS opnieuw te installeren; je hebt nieuwe hardware en je probeert op te starten vanaf een OS zonder drivers. Dat is als boos worden op een Nederlander omdat hij geen Chinees kan spreken.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Ik kan je wel aanraden om de nieuwste firmware op je X25-M te zetten, ik heb m ook in mijn 2011 MBP gebouwd pas geleden, en ik las op de Intel website dat de nieuwste firmware een probleem met Sandy Bridge chipsets fixt. Dat had ik dus gedaan voordat ik 'm in de nieuwe MBP bouwde, dus ik heb er geen problemen mee gehad.

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1