Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb en probleem met het opstarten van Windows Vista. Hieronder en beschrijving van de oorzaak, wat er gebeurt is, en wat ik zelf gedaan heb.

PC gaf 2 dagen aan: Boot device not found please select proper boot device, Ik weet de preciese tekst niet meer... Als ik in de BIOS wat in de volgorde veranderde startte hij weer 1 keer op.

Door kapotte vaatwasser is de aardlek er ong. 3 keer uitgesprongen.
Hierna weer dezelfde melding en op dezelfde manier opgelost.
Na ongeveer een half uur hoorde ik een soort gekrijs. Ik was 1 verdieping lager met 2 deuren gesloten.
Dit bleek mijn primaire HDD te zijn. WD velociraptor (WD1500HLFS-01G6U0).

Ik heb snel de PC uitgeschakeld en een half uur erna weer opgestart. Wer de Boot device fout, weer omzeild.
Hierna is hij nog 1 keer opgestart (en heb snel uitstel Belasting aangevraagd :o ). Hierna kreeg ik het niet meer voor elkaar.

Nieuwe Windows installatie gedaan, en 1 keer zonder problemen opgestart.
Hierna begon het euvel van de Boot device opnieuw, en werd mijn toetsenbord niet meer herkend.

Vandaag toetsenbord met *oude* aansluiting en laptop geleend om verder te kunnen.
Ik kreeg het echter niet voor elkaar om in de verse installatie van Windows te komen.

Ik heb geprobeerd om een andere raid poort te gebruiken, Windows geproberd te herstellen.
(bij opstarten komt er het scherm met de opties: Veilige modus enz. Hierboven staat de windows niet gestart kan worden, eventueel door nieuwe hard- en/of software.)

De bios herkend de harde schijf, juiste grootte e.d.

Mijn setup:

Asus P6T mobo
Intel p7 920 stock clock
asus hd 5850 graka
WD velociraptor Prim HDD
samsung spinpoint F3 1 TB
OCZ 700 mxsp psu

Ik ben nu bezig om Vista op de Spinpoint te installeren, om later de Velociraptor eraan te hangen.
Uiteraard al op Tweakers gezocht naar dit probleem, en ook ingetikt bij Google.

Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn en belangrijker nog:
Weten jullie een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gok op een kapotte hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
Uit die 'krijs' leid ik af dat je HDD is gestorven (als het daadwerkelijk de schijf was). Gecondoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, Dingetje was net een jaar en een maand oud...
Ik ga hem morgen bij een pc van een vriend van me erin hangen, kijken of ik de data er nog uit kan trekken...

En maar eens kijken voor een SSD :)
Elk nadeel hep zen voordeel ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:59:
Hmm, Dingetje was net een jaar en een maand oud...
Ik ga hem morgen bij een pc van een vriend van me erin hangen, kijken of ik de data er nog uit kan trekken...

En maar eens kijken voor een SSD :)
Elk nadeel hep zen voordeel ;P
Op het krijsgeluid na, klinkt het verhaal me bekend in de oren. Ik heb een tijdje terug ook een WD Raptor (74ADFD) gehad die dezelfde rare kuren begon te vertonen. De schijf werd soms wel/niet herkend. Uiteindelijk Seatools toch maar gedraaid en de schijf werd defect bevonden. Allemaal gelukkig nog wel binnen de garantieperiode en 2 weken later lag er een 150GB Velociraptor 'op de deurmat'. Dus probeer er nog zoveel data af te halen en dan gewoon opsturen :)