ATI Radeon 5770 driver installeren mislukt, HP upgrade

Pagina: 1
Acties:

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01 15:22
Tweakers,

Ik heb zonet een HP geüpgraded, maar de driver van Catalyst control center loopt steeds vast. Na even google'en en de meest recente Catalyst's versies geprobeert heb, had ik geen resultaat. Zou dit kunnen zijn doordat ik mijn PC van HP geüpgraded heb, en de vorige GPU een Nvidia GT210 was?
In mijn apparaatbeheer staat er " Standaard vga adapter", en daar staat geen error bij.
Alvast bedankt

Verwijderd

Probeer eens driversweeper en verwijder alle gpu drivers download dan de nieuwste ati drivers

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Heb je de oude Nvidia drivers verwijderd? Probeer anders eens driversweeper

[ Voor 51% gewijzigd door Beatboxx op 01-04-2011 20:39 . Reden: typo ]

• MatthiasH
Bedankt van de snelle reacties!
Neen, nog niet. Ben bang dat ik dan helemaal geen beeld meer krijg.
Ik probeer het even.

Verwijderd

Beeld zal je altijd krijgen. Er zitten namelijk standaard VGA drivers in Windows zelf en die kan je niet de-installeren.

• MatthiasH
Helaas, geen resultaat na het verwijderen van de Nvidiadrivers, en het herinstalleren van de 5770 drivers.
Iemand andere ideeen?

• DohnJoe
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-01 10:14
probeer eens een oudere catalyst driver, ik kreeg een nieuwe versie ook niet aan de praat met een 5770. Draai nu versie 10.10 op aanraaden van mn broer en deze doet het zonder problemen.

• MatthiasH
Ik heb de versies tot de 8.3 uitgeprobeerd, zonder resultaat.
Toch bedant!

• DohnJoe
Ik heb ook wel eens gehad dat het Catalyst control center vastliep. De videodriver zelf deed 't prima dus toen heb ik CCC.exe uit de run folder in het registry gehaald. Scheelt ook een hoop met opstarten.

• MatthiasH
Ik heb de driver aan de praat gekregen, maar de CCC wil inderdaad echt niet.
Kan ik zonder CCC ook gewoon aan de slag?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
wat je nog niet geprobeerd hebt is zowel de CCC + ati driver + nvidia drivers verwijderd.
als ik je post lees zie ik dat je alleen nvidia hebt gesweeped en ati hebt proberen te updaten.

verwijder beide en installeer dan 1 van de nieuwste ccc suite met driver

overigens moet je zonder de suite ook kunnen werken zolang de driver de kaart maar goed aanstuurd

• MatthiasH
Ok, bedankt!
Ik probeerde het eerder, maar werkte ook niet helemaal. De CCC is nu gewoon verwijderd, en de kaart word perfect aangestuurd: een goed werkende game-pc. Nogmaals dankjewel aan iedereen die hielp.
Mvg MatthiasH

• DohnJoe
CCC zuigt, volgens mij kan je prima gamen zonder deze te laden.

veel game plezier!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-02 13:50
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:56:
Beeld zal je altijd krijgen. Er zitten namelijk standaard VGA drivers in Windows zelf en die kan je niet de-installeren.
Waarom heb ik dan geen beeld meer nadat ik de ATI software had verwijderd met de uninstaller?

Verwijderd

Goeie vraag. Heb je er wel een andere graka ingestoken? Want dan valt Windows terug op de standaard vga drivers. Vervolgens kan je de weigerende kaart er weer inprikken en zal deze gewoon beeld geven.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:41
WK100 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 07:31:
[...]

Waarom heb ik dan geen beeld meer nadat ik de ATI software had verwijderd met de uninstaller?
Heb je wel je PC opnieuw opgestart?
Pagina: 1