[Winamp] Media Library & Playlists

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07
Ik loop al een tijdje tegen een probleempje in Winamp op en begin het nu vervelend te vidnen, dus ik hoop dat hier iemand is die toevallig een antwoord erop heeft.

Ik heb een boel playlists (albums) in een folder staan. Deze playlists maak ik handmatig en sleep ik vervolgens in de media library van Winamp. Zodoende heb ik een lange lijst met playlists. Het komt echter wel eens voor dat ik een playlist aanpas (bestand toevoegen, verwijderen, volgorde veranderen.. In dit geval gaat het om volgorde veranderen). Dat doe ik dan waarna ik de playlist weer opsla. Wanneer ik de playlist echter vanuit de media library open, dan krijg ik de playlist met de oude volgorde te zien. De media library geeft dus geen directe verwijzing naar de .m3u in mijn folder met playlists.

De vraag is nu, is het mogelijk om een playlist gewoon te updaten en in de media library dus ook aan te laten passen? Zoals het nu is moet ik de playlist met nieuwe volgorde opslaan, verwijderen en weer opnieuw toevoegen in de media library. Het lijkt er dus op dat de media library gewoon een kopie maakt van de playlist die ik daarin sleep, waardoor aanpassingen maken in het originele bestand geen zin heeft. Even een aanpassing maken in de playlist lukt dus niet, niet zonder hem weer opnieuw toe te voegen aan de library.

Dus in het kort: kan ik bestaande playlists (die ook in de media library staan) aanpassen en updaten? Of ben ik gedoemd mijn huidige methode te gebruiken (aanpassen playlist, opslaan, verwijderen uit media library en opnieuw toevoegen).

Heb al gegoogled en gezocht op het forum maar kon er niks goeds/recents over vinden..