Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geluid via audio-in terwijl computer uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had van een vriend gehoord dat je geluid via je Audio-input poort kan laten verlopen en daarna gewoon door de speakers van de computer kan laten gaan terwijl de computer uit staat. Heeft iemand hier meer informatie over? Ik heb flink zitten google'n maar kon het zelf niet vinden.

Is dit wellicht nog afhankelijk van je geluidskaart ofzo?

Ps. wil dit even weten voordat ik dingen aan ga schaffen. ;)

Bedankt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Nee dit kunnen slechts weinig audiokaarten, on-board ken ik geen chip die dit ondersteund.

Edit: Waarom zou je dit eigenlijk willen?

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 01-04-2011 18:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:58
D4NG3R schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:45:
Nee dit kunnen slechts weinig audiokaarten, on-board ken ik geen chip die dit ondersteund.

Edit: Waarom zou je dit eigenlijk willen?
Vb:
Geluid van Xbox360 via kwaliteitsspeakers..
Ik heb zelf mn X360 op een pc-scherm aangesloten(HDMI), vanuit het scherm gaat er een kabeltje naar de line-in van de pc. En zo komt het geluid dus uit de speakers die ik aan de pc heb hangen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn woonkamer een mediacenter staan met Ubuntu daarop. Daarnaast heb ik mijn digitale TV op mijn TV aangesloten. Ook heb ik het geluid van mijn TV daarna weer op mijn geluidsinstallatie ingeplugd, waarop maar één aux. ingang op zit. Daarom wil ik, om te voorkomen dat ik telkens de kabeltjes van mijn TV moet omwisselen met die van mijn mediacenter en visa versa... Wat dus momenteel het geval is. Spijtig om te horen dat het helaas niet kan. Alsnog bedankt!

Edit: Zelfde een beetje als het bericht hierboven dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 18:55 ]

Verwijderd

Nooit van een mengpaneel gehoord? Kan je meerdere bronnen op aansluiten die dan via 1 en dezelfde kabel naar de versterker gaat. Ook kan je zelf een kastje in elkaar zetten met bv 5 in naar 1 out.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

daarvoor kun je gewoon een handmatige swtich vinden...

Afbeeldingslocatie: http://www.globalgroupbuy.com/images/products/p/gm4412_p.jpg

/spuit 11 dus.... dit is dus de goedkoper dan een mengpaneel, maar hetzelfde idee.

Overigens vertraagt de audioin -> audio out van de pc iets, iets wat verveldne zijn kan bij games.

[ Voor 42% gewijzigd door leuk_he op 01-04-2011 19:03 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Dat kan ook ja. Ik bouw het liever zelf, maar dat is een persoonlijke keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Hm... zo'n audio switch had ik inderdaad nog niet over nagedacht. Nu weet ik niet hoe ik zo'n ding zou moeten maken en zou er dus één moeten kopen. Maar had wel handig/makkelijk geweest als ik het gewoon via mijn mediacenter zou kunnen doen. Had ik niet wéér een extra kastje nodig gehad.

Verwijderd

Zelf bouwen is heel simpel. Afhankelijk hoeveel inputs je wilt hebben, haal je 3,5" klinkstekkertjes (stereo) of Cinch female plugjes (2 per input). Daarna is het een kwestie van kabeltjes solderen. Wil je het wat luxer, dan zet je er nog schakelaartjes op om een input aan en uit te kunnen schakelen. Bij de meeste electronica winkels kan je wel een alu of kunstof behuizing kopen en de stekkertjes. Kost niet zoveel.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Tenzij je monitor geen stereo output doet, maar optical of coaxiale surround rommel, dan moet je ff wat anders pakken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Daar heb je gelijk in. Ik ben uitgegaan van analoge aansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
KeDeShCh, bedankt voor je info. Ik kan een beetje solderen (sort of), dus ik heb net eens even een kabeltje waar ik geen emotionele waarde aan hecht eens open geknipt, maar daar trof ik een dubbele ader in. Zie onderstaande foto, enig idee of ik dit wel kan solderen? Of kan ik nu beter stoppen als ik dit nog niet eerder heb gezien? ;)

Overigens is dit een Cinch female - Cinch male kabel (twee kanalen).

Afbeeldingslocatie: http://www.nielsvanaken.nl/temp/foto.JPG

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Is gewoon te solderen, geen probleem. wel zorgen dat de mantel en de kern elkaar niet raken !
liefst een 3 polige, en anders een 2 polige schakelaar (massa's aan elkaar knopen) en gaan met die banaan :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik nu echt met flinke noob vragen kom enzo. Maar kan ik de kern en mantel gewoon apart solderen en dan als soort van "twee draden" naast elkaar en dan krimp sokjes (weet de prof. term er niet voor) omheen verwarmen? Is de mantel ook voor audio?

Wederom, excuses voor mijn beginnersvragen.

Verwijderd

Is inderdaad gewoon te solderen. Wat je kan doen, is de draadjes even vertinnen, dit maakt het al een stukje makkelijker.

Verwijderd

Het witte kabeltje in je foto is de aardedraad, het koperdraad is signaaldraad. Het signaaldraad kan je even samendraaien tot het wat massiever is. Vervolgens strip je het witte draadje en die vertin je apart. De mantel is alleen voor bescherming, verder niets. Het is het koper wat het werk doet.

Verwijderd

Topicstarter
Perfect, heb het werkende! Wel de lelijkste soldeer die je waarschijnlijk ooit hebt gezien en omdat ik geen krimp sokjes meer had heb ik ter improvisatie vinger pleisters gebruikt. ;) Maar het werk wel! Enige nadeel is, omdat het nu naar drie kanten gaat, is dat zodra ik dus bijvoorbeeld m'n TV beluister en daarna het derde uiteinde in m'n mediacenter plug, dat dan het signaal verzwakt (logisch) en daardoor minder volume heb. Maar dit is iig een goede tussen oplossing totdat ik eens een switch koop. ;)

Thanks!

Verwijderd

Mooi zo! Ach, ik weet nog toen ik begon met solderen, zag er echt niet uit, maar oefening baart kunst (en kinderen, maar dat is weer iets anders). :P
Daarom raadde ik als eerste dus een mengpaneel aan, dan heb je dat probleem niet. Een mengpaneeltje hoeft niet zo duur te kosten tegenwoordig. Conrad zal ze waarschijnlijk wel hebben (heb ik er ooit ook eens 1 besteld). Een switch kan je eventueel zelf maken, als je daarbij hulp nodig hebt, laat het me dan maar weten. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt nogmaals KeDeShCh, ik zal je zeker in m'n achterhoofd houden voor wanneer ik een switch tzt zelf wil maken. ;) Lekker een beetje knutselen. :D

Verwijderd

Nogmaals graag gedaan. Laat het maar even weten dan, heb hier en daar nog wel wat adresjes voor spulletjes en je weet het, samen knutselen is leuker dan alleen knutselen! ;)
Pagina: 1