Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...
Heb je misschien al aan alternatieve gedacht? zoals via de hdmi van je videokaart?
Ja, de HDMI van mijn videokaart is al aangesloten op mijn tv, welke weer optisch zit gekoppeld op mijn receiver.Cornelison schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:45:
Heb je misschien al aan alternatieve gedacht? zoals via de hdmi van je videokaart?
Het punt is, dat ik graag muziek draai vanaf mijn pc (ook in DD 5.1), terwijl ik op mijn tv naar een of andere zender aan het kijken ben. Zodra ik de tv schakel naar mijn tv tuner, dan hoor ik het geluid van mijn tv tuner en niet meer die van de pc.
Trouwens... net deze tegengekomen: http://cgi.ebay.com/Intel...dio-Bracket-/230542165938
Gelijk maar besteld, nu hopen dat deze snel binnenkomt en dat hij werkt!
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...
Dat heb ik voor mijn MSI plankje een keer gedaan, kreeg te horen dat dat ding niet gemaakt werdtarlitz schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:51:
Je kan proberen de fabrikant te emailen. Zo is een vriend van me ook aan de zijne gekomen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Heeft je receiver ook een hdmi in en uit? dan kun je nog overwegen om je videokaart aan te sluiten op een HDMI in van je receiver, vervolgens een nieuwe hdmi kabel vanuit je receiver naar je tv. Zo heb je geluid via je HDMI op je receiver. Kan je je tv ook als computer scherm gebruiken. Het geluid van je tv kan altijd nog via de optische kabel.MNECMotU schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:48:
[...]
Ja, de HDMI van mijn videokaart is al aangesloten op mijn tv, welke weer optisch zit gekoppeld op mijn receiver.
Trouwens... net deze tegengekomen: http://cgi.ebay.com/Intel...dio-Bracket-/230542165938
Gelijk maar besteld, nu hopen dat deze snel binnenkomt en dat hij werkt!
Op je receiver kun je vervolgens selecteren welke geluidsbron hij moet nemen. Gebruik het al jaren zo ideaal.
Dat zou wel een idee zijn, alleen heeft mijn receiver geen HDMI.Cornelison schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:08:
[...]
Heeft je receiver ook een hdmi in en uit? dan kun je nog overwegen om je videokaart aan te sluiten op een HDMI in van je receiver, vervolgens een nieuwe hdmi kabel vanuit je receiver naar je tv. Zo heb je geluid via je HDMI op je receiver. Kan je je tv ook als computer scherm gebruiken. Het geluid van je tv kan altijd nog via de optische kabel.
Op je receiver kun je vervolgens selecteren welke geluidsbron hij moet nemen. Gebruik het al jaren zo ideaal.
Ook kan ik in de HDMI-geluids-instellingen geen surround speakers kiezen. Enkel stereo.
Als de HDMI-uit van de GTX460 AC3 passthrough ondersteunt is dat natuurlijk geen probleem. Hiermee moet ik nog even experimenteren.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik liever niet het geluid via HDMI gebruik wegens, maar liever een SPDIF uitgang van een aparte geluidskaart.
zelfde vraag maar dan voor n msi 770-g45, kan het ook nergens vinden behalve veels teduur op ebay..MNECMotU schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:38:
Iemand enig idee waar ik iets als dit gemakkelijk kan bestellen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
voor het zelfde geld koop je n simpele soundcard met optical in en out, zou hooguit 5 euro moeten kosten zoiets
Zag laatst nog zo'n ding zitten in een Acer PC.
Misschien dat je die ergens kan vinden in V&A of MP..?
Misschien dat je die ergens kan vinden in V&A of MP..?
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Heb er inmiddels eentje weten te bemachtigen via eBay.
Ga hem zo uitproberen, ben benieuwd!
Ga hem zo uitproberen, ben benieuwd!
Het bracketje werkt geweldig.
Onboard SPDIF stuurt prima AC3- en DTS-streams door via de coaxiale uitgang.
Ik ben weer helemaal blij en hier kan een slotje op!
Onboard SPDIF stuurt prima AC3- en DTS-streams door via de coaxiale uitgang.
Ik ben weer helemaal blij en hier kan een slotje op!
Pagina: 1
`