CrossFire wekt niet goed. 2x5870

Pagina: 1
Acties:

• HAZEMANIA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-06-2011
Mijn systeem.

650watt corsair
ASUS P5E Deluxe socket 775
Q9450 @2.66 (even terug geklokt voor zekerheid)
2x2GB + 2xGB DDRII 800
CLUB 3D HD5870 (Zit vast met 2x6pins)
Gigabyte HD5870 (Zit vast met 2x2xmolex naar 6 pins)
2x1TB raid-0
Beide kaarten standaard op 800/1200mhz gezet.

Ik heb de CLUB 3d kaart in de bovenste PCI-E Poort zitten. Ik heb er 1 CF kabel tussen zitten J1A Zit op de bovenste kaart J2A op de onderste, de Gigabyte dus. Heb de computer aan gezet. Heb CCC gedeinstallert via configuratie scherm. Daarna CCC11.3 Geïnstalleerd.
Toen 3dmark 2011 gedraait. Score van 4100 naar 6300 gegaan. (ik blij)
Toen crysis 2 op gestart. Overal strepen en artefacts toen een vastloper.
Trackmania benchmark gedraait met CF daarna CF uitgezet. Geen prestatie verschil.
Grid geen prestatie verschil.
Devil May Cry 4 bechmark gedraait. Wel prestatie verschil!
NFS Shift 2. Liep vast in hoofd menu.
Dirt 2 Loopt ook vast.

Wat gaat hier fout? ;w
Alvast bedankt.

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:59

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Trekt je voeding het wel compleet? Ik denk dat de voeding over ze nek gaat omdat je al de 2x 6 pins gebruikt en daarnaast ook nog eens via 4 molex naar 2x 6 pin converteert. Als de voeding het zonder probleem kon trekken had je inderdaad 4x 6 pins gehad maar dat heb je niet.

[ Voor 77% gewijzigd door Dijkertje op 01-04-2011 16:08 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
geef beide kaarten een 6pins aansluiting en een molex ansluiting.

verwijder de driver en haal er een driver cleaner overheen. nadat je CFX aan of uit zet is het in mijn ervaring beter om even opnieuw op te starten. daarnaast is je cpu een behoorlijke bottleneck voor je CFX opstelling.. met een i7 op 4 GHz max je de kaarten nog niet eens in de meeste spellen..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• HAZEMANIA
Ik zal men beide kaarten een 6 pins geven. Maar dat men voeding dit niet trekt is onzin. Dit zou niet uit mogen maken. Dat de cpu een lichte bottleneck is klopt. Maar dit houd niet in dat de prestaties helemaal niet voor uit moeten gaan.(wat ze ook niet doen in bijv 3dmark of dmc 4 benchmark.) Het lijkt me dat er iets anders aan de hand moet zijn. Omdat je CPU een bottleneck is krijg je bijv geen artefacts.

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-02 20:19
Euh, dat je voeding dat niet trekt is geen onzin, je kaarten trekken 188W per kaart.
Dus reken op 200 watt om ietwat marge te hebben.
Ik ga er van uit dat de 650 niet splinternieuw is, bij 80% zit je nieuw op 520 en na een verloop van tijd wordt dit minder. Dus dikke kans dat ze niet genoeg voeding krijgen.

• HAZEMANIA
Als ik mijn volledige systeem invul met hdd's alles erbij. En ik geef aan dat men CPU is overgeklokt naar 3.2GHZ op deze voeding call http://www.antec.outervision.com/PSUEngine kom ik uit op 617 watt. Dit is @ 100% load.
Mijn voeding is Corsair 80+ gecertiviceerde voeding. Dit houd dus in dat die 24/7 650watt kan leveren.

Toen ik nog 1 kaart had heb ik er een keer een meter tussen gehangen. Ik kwam toen op max 280watt als ik een benchmark draaide of een game op starte.
Ik zal dit straks nog een keer testen met 2 kaarten. Ook zal ik men crossfire nogmaals testen met 2 hdd's geen cdromspeler en geen extra schijf.

Ook kan ik wel een 3dmark 2011 draaien met crossfire en dikke prestatiewinst boeken. Ik heb nu ook crysis 2 aan de praat gekregen met een profile fix van bioshock. Hier heb ik geschat zo'n 30-40% prestatie winst.
Zijn er misschien nog andere manieren om te testen dat niet mijn voeding het probleem is behalve door direct een nieuwe voeding van 150euro te kopen?

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-02 20:19
Die 80+ is dus 80% en dan kom je uit op 520. En de ellende is dat als ze ouder worden ze minder gaan leveren.
Even een praktijk voorbeeldje, ik draaide 2 8800GTX in SLI op een 1000 Watt voeding, trok het 2 jaar voor de voeding begon te happeren, strepen in beeld etc etc... op 1 geen problemen meer. Met een nieuwe voeding weer als een speer. (Overigens de nieuwe voeding terug gebracht naar de winkel) ik vond het de moeite niet meer waard. Dus dat kan je prima afspreken bij je leverancier (uiteraard geen webwinkel) dan kan je het even proberen, a of je het de moeite waard vind en of het je problemen oplost...

O en dan niet de PSU echt inbouwen (krassen op de behuizingen ed, moet als nieuwe kunnen doorgaan he) dus gewoon los.
Succes!

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01 09:26
Dat verhaal van de voeding klopt niet, de 80% houd niet in dat de psu maar 80% geeft.
Het houd in dat de voeding van de 100% die het uit het stopcontact trekt, 80% van de stroom omzet en de rest in warmte.
Deze voeding zal enkel meer dan 650 watt uit het stopcontact trekken om de 650watt te kunnen leveren aan de hardware.

• EliteGhost
  • Laatst online: 29-01 22:03
Als de voeding het niet zou trekken zou je pc waarschijnlijk gewoon uitvallen of een BSoD krijgen (fatale fout van Windows).
Natuurlijk sluit ik het niet uit, maar in mijn geval sloot mijn PC altijd spontaan af (ik heb het namelijk ook even gehad).
750W (of meer) en 80+ gecertificeerde voedingen zijn altijd aanbevolen.

Wanneer jij zegt dat je in Devil May Cry 4 wel prestatie verschil hebt kan dit de volgende redenen hebben:

-Crossfire is de laatste paar drivers al niet zo geweldig. Dat is één van de redenen dat ik 1 HD5870 kaart te koop heb staan.
-Crossfire werkt met spellen het beste wanneer je samen met de driver, zogenaamde "game profiles" download. Dit staat onder de driver op de site van AMD. Game profiles zorgen voor een optimale samenwerking tussen de kaarten. Sommige spellen werken beter als het scherm in 2 delen gedeeld wordt, het andere spel in clusters etc etc...
-Sommige spellen willen helemaal niet met Crossfire werken. Simpelweg omdat ze er niet voor gemaakt zijn.
-De reden dat benchmarks wel prestatie verhoging laten zien is omdat benchmarks speciaal gemaakt worden om uit meerdere typen grafische kaarten, optimale prestaties te halen.

Hopelijk helpt dit,
Succes!

• darkangel456
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik heb dit ook gehad met mijn HD5970. Downgrade je CCC maar weer. Want de fout zit in de nieuwe CCC versie. Heb ik ADM toen voor gemailt. Hier komt geen oplossing meer voor. Kreeg doodleuk te horen downgrade maar weer.
Pagina: 1