Netwerkkaart led optisch koppelen met andere led

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 20:47
Ik wil de onboard netwerkkaart led s koppelen met een andere led die aan de voorkant op een kast komt zodat ik zicht heb op mijn netwerkkaart snelheid en of die offline is, en welke netwerksnelheid, nu heb ik even gezocht online en kom eigenlijk bij een opto koppelaar uit, die je dan op de ledjes plakt zodat ik ergens anders een led kan schakelen. ( of je zou draden op je moederbord moeten solderen maar dat wil ik eigenlijk niet), maar zie nergens een schema ervan. hoe zoiets simpel te maken is (smd uitvoering want ik moet twee ledjes gaan schakelen en dat zit dicht bij elkaar.
Iemand al eens zoiets gemaakt? En zo ja heeft u daar een schema van? Dus gewoon een 3 volt ledje schakelen 20 milliAmpere.
Of is zoiets commercieel in de handel dat iemand weet?

[ Voor 14% gewijzigd door wowi op 01-04-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:16

Rmg

Een optocoupler is een galvanische scheiding, niet echt een manier om licht om te zetten in stroom maar meer om van elektrisch signaal naar licht naar elektrisch signaal te gaan :+

Je kan gewoon een fototransistor pakken en nog een handje vol onderdelen

dit circuit moet je wel op weg kunnen helpen ^^

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2085/2104863039_56869fceb3.jpg

http://www.evilmadscientist.com/article.php/nightlight

[ Voor 9% gewijzigd door Rmg op 01-04-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 20:47
Dat wist ik niet dat dat bestond een foto transistor, daar gaan we ons eens even in verdiepen bedankt.

[ Voor 120% gewijzigd door wowi op 01-04-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:16

Rmg

wowi schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:09:
Dat wist ik niet dat dat bestond een foto transistor, daar gaan we ons eens even in verdiepen bedankt.
je hebt ook nog fotodiode en fotoweerstanden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:03
Je kan ook een glasvezelkabeltje van de LED naar de voorkant van je kast leggen. Is wel een klein puntje, maar de afstand zal weinig met de lichtsterkte doen.

Of denk ik nu te simpel? :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Moning2 op 01-04-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg lang geleden (zeker 5 jaar) had ik een tooltje die de leds van capslock/numlock/... gebruikte als HDD-led, pc-led en netwerk-led.

Dus in plaats van hardwarematig kan het eventueel ook softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:26:
Heel erg lang geleden (zeker 5 jaar) had ik een tooltje die de leds van capslock/numlock/... gebruikte als HDD-led, pc-led en netwerk-led.

Dus in plaats van hardwarematig kan het eventueel ook softwarematig.
Yup, die ken ik inderdaad ook. Enige probleem is dat dat tooltje niet de leds aanzette, maar ook echt de caps/num/scroll-lock aanzette. Wat resulteerd in een totaal niet meer normaal werkend systeem (via keyboard input dan).

Op het moment dat er dus netwerk verkeer was, moest je echt van je keyboard afblijven.

Maar het tooltje waar ik wel eens mee gewerkt had, was echt enkel voor netwerkverkeer, en dus niet voor de HDD-led.

Edit: Soort gelijke tooltjes via Google

[ Voor 13% gewijzigd door RaZ op 01-04-2011 23:35 ]

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1