[Ervaringen] Laptop tas voor op reis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Beste Menschen van dit heden forum,

Ik heb plannen om op reis te gaan richting de USA en nou wil ik naast mijn camera ook graag mijn laptop mee nemen om de foto's goed te kunnen beoordelen en op te slaan (+ backup te maken op externe hdd). Aangezien er voor mij persoonlijk waardevolle informatie op komt te staan die ik absoluut niet kwijt wil zoek ik een laptop tas:
  • Waar een 15" laptop in kan
  • Stevig is
  • Op slot kan
  • Geen kapitaal kost (< 100 euro)
  • Adapter + kleine externe hdd bij in kan, verder hoeft er niks in
Verder zal ik de tas niet overal mee naar toe slepen, meestal zal deze in een kluis in het hotel liggen maar als ik hem mee wil nemen wil ik wel dat dit veilig kan natuurlijk.

Iemand ervaringen met tassen of met reizen met een laptop in het algemeen?

1 ... 2 ... 3 ... Share your thoughts!!!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 15:17
Misschien idee te kijken voor een laptop koffer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou het dan vooral toch ook zoeken in backups op externe apparatuur (of zelfs online) ;) En natuurlijk je data encrypten zodat het niet in handen van vreemden terecht komt.

Qua tas zou ik een goede hardcover koffer gebruiken. Eventueel gewoon tussen de kleren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Daar had ik nog niet aan gedacht, hij kan natuurlijk gewoon in m'n koffie koffer. Goh waar heb ik toch zin in? :+

Nog niet aan gedacht!. Foto's backuppen lijkt me niet wat omdat ik alles in RAW schiet met m'n 7D, lijkt me dat dat eeuwen gaat duren en veel geld gaat kosten of niet? Maar ik neem een externe schijf mee die ik zal encrypten (ook nog niet aan gedacht).

Thanks so far! :D

Iemand ervaringen met online backups van grote hoeveelheden foto's?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19

CeesKees

I rest my Kees

Alleen niet tijdens het vliegen in je ruimbagage doen, daar verdwijnt nogal eens wat..

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Goeie tip CeesKees! Zou een camera (spiegel reflex) + laptop (tas) nog als handbagage kunnen dan?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ventieldopje schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:05:
Goeie tip CeesKees! Zou een camera (spiegel reflex) + laptop (tas) nog als handbagage kunnen dan?
Handbagage mag doorgaans redelijk groot zijn. Maar de details daarover (de omvang en gewicht) vind je terug in de (algemene) voorwaarden bij je ticket/maatschappij.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1