Macbook Pro of Air scherm schoonmaken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Misschien is het niet topicwaardig, maar ik wou het graag even aan de de rest vertellen.

Macbook Pro scherm kan je het best poetsen met een klein beetje water + zeepsop.
Macbook Air moet je NIET schoonmaken met water! Je kan het best op je scherm ademen en dan met een doekje wrijven.

Net ondervonden. Ik heb op me Air dus ook water met zeepsop gepoetst, maar het werd nog viezer. Allemaal vuilplekken met regenboogkleuren. Ook geprobeerd met een stukje krant (zo poetst ik me glazen tafel) en het werd niet beter. Daarvoor al geprobeerd met Brilpoets doekjes maar dat werkte ook niet!

Adem + doekje !!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Microvezel geprobeerd? Kranten werken normaliter erg goed (getest op autoruiten, streeploos schoon). Mn MBP of iMac scherm maak ik schoon met wat (warm) water en een microvezeldoek.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-04 16:29
Heb thuis speciale doekjes voor schermen, tv, laptop. Werkt goed, zit volgens mij spiritus in, dus laat geen strepen achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391230

Batiatus, spiritus moet je ook mee oppassen hoor!

Zou het eerst proberen op een oud scherm, of vergelijkbaar scherm. Anders in een klein hoekje, en niet midden in je scherm beginnen.. XD

Heb ooit bij de Lidl een setje gekocht met microvezeldoekjes, en een spray. Dat werkte op mijn (matte) TFT scherm prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-03 14:15
Ik heb zo'n potje met van die vochtige doekjes, waarop staat, antistatische reinigingsdoekjes zonder butyglycol en methanol) en die werken perfect, voor alles wat van glas is of monitoren enzo maak ik er mee schoon :)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:22

CeesKees

I rest my Kees

Spray and wipe!! En natuurlijk een microvezeldoek...

Spray and wipe: http://carclean.nl/produc...473ml_PB-SW16_100902.aspx

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Microvezel is alleen stof, maar het laat strepen achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Glassex werkt hier altijd als een trein, ook op mn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Gewoon schone zakdoek beetje nat maken met water (heel weinig dus) en dan voorzichtig schoonmaken (niet te hard drukken). Met een nog droog deel van die zakdoek nadrogen. Vet krijg je zo niet altijd goed weg, daarvoor zou je eventueel een miniscuul drupje (zacht) afwasmiddel kunnen toevoegen aan dat water. Andere optie is zijn de speciale doekjes voor TFT schermen.

NIET gebruiken: agressieve schoonmaakmiddelen en ruwe stukken papier.

Overigens zijn glanzende schermen makkelijker te reinigen dan matte schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391230

Dus schuurpapier op hardnekkige vlekken werkt niet? :P (geloof me, ik ken iemand die dat heeft gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
matte schermen hebben geen glazen coating. Vandaar dat die ook minder kunnen 'verduren'. Middelen zoals glassex en dergelijke werken eventueel op de MBP's met een glazen coating. Macbooks en Macbook Airs kunnen het best schoongemaakt worden met een microfiber doekje. Mochten de vlekken er niet af gaan zou je eventueel het doekje een heel klein beetje vochtig kunnen maken. Dit maakt 9/10 schermen schoon.

Soms komt het voor dat er een hardnekkige vlek in het scherm blijft zitten, dan zou je eventueel uit kunnen wijken naar middelen zonder bijtende of zwaar chemische stoffen. In het verleden heb ik met iClean gewerkt (middel zonder bijtende stoffen voor schermen (ook mat) met een microfiber doek). Kan worden gekocht bij bijna elke willekeurige APR.

Gebruik geen andere 'doekjes' zoals wc papier, kranten, ruwe stoffen en dergelijk omdat die eventueel het scherm nog kunnen bekrassen door de ruwe structuur.

[ Voor 9% gewijzigd door k5052 op 02-04-2011 11:36 ]

Pagina: 1