Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan niet meer scrollen met mijn touchpad (asusK50ip)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb al flink op het internet gezocht naar een oplossing voor mijn probleem met mijn touchpad, maar tot op heden ben ik er nog niet uit :(
Vanochtend kon ik nog fijn scrollen met mijn touchpad, maar na wat geklooi van mijn kant met instellingen was ik deze functie op eens kwijt. Volgens de gegevens werkt het apparaat correct, ik kan het touchpad ook nog gebruiken, maar die scrollfunctie ben ik kwijt. Wie kan mij verder helpen?

Wat ik heb gedaan voordat hij er mee kapte....
Mijn schermbeveiliging stond wel ingesteld, maar deed het dus niet. Toen zag ik via een forum het volgende:

Klik op de startknop en vervolgens op "zoekopdracht starten" (in XP kiest u hier uitvoeren).
- Typ vervolgens "msconfig" in het invoerveld en toets <ENTER>.
- Klik op "Doorgaan".
- Er opent nu een venster met meerdere tabbladen: Klik op tabblad Services.
- Controlleer of bij elke service een vinkje staat en als deze is ingeschakeld, zo niet kunt u hier een vinkje plaatsen
- Vink "Alle Microsoft services verbergen" aan (vlak boven de "OK" knop).
- Klik op "Alles uitschakelen".
- Klik op tabblad "Opstarten".
- Klik op "Alles uitschakelen".
- Klik op "Toepassen" en vervolgens op "OK".
- Start uw PC opnieuw op.
Met vriendelijke groet,

Mark Meijer
Microsoft Partner

Dit heb ik dus gedaan en sindsdien werkt het niet meer :( Na die tijd geprobeerd de omgekeerde versie te doen, maar ook dat biedt geen oplossing.
Overige info: ik ben niet zo handig met computers en volgens mij draait mijn touchpad op Elan??

Help! :*)

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 19:09
Services zijn een soort van "processen" die ingeschakeld worden als je ze nodig hebt. Kijk even weer in dit scherm en schakel de service in van je touchpad. Weet niet welk merk je hebt, gangbare naam is synaptics....

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11 18:53
Eventueel kun je hem even opnieuw installeren. Hier (link) kun je de drivers van je laptop vinden. Even het juist OS aankiezen (Windows 7 of Windows 7 64bit) en dan kiezen voor "Touchpad" in de lijst. Die downloaden en installeren, en klaar!

Succes!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
gewoon je geklooide instellingen weer terug zetten ?

• _Buran_
Baazie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:21:
gewoon je geklooide instellingen weer terug zetten ?
Zo te zien heeft hij dat geprobeerd:
"Na die tijd geprobeerd de omgekeerde versie te doen, maar ook dat biedt geen oplossing."

Verwijderd

Topicstarter
Hey, bedankt voor je snelle reactie!
Als ik naar dit scherm ga staat alles ingeschakeld bij services, alleen zie ik bij services niets staan met de naam synaptics of elan. Bij het tabblad opstarten staat wel Elan smart pad, tevens aangevinkt, maar die naam kom ik dus niet tegen bij services

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een "zij" :)

... en gut o gut, weet niet eens welke windows 7 ik heb... }:O

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

De touchpad start up proccess staat uit.
Open msconfig en ga naar Opstarten.
Kijk zet Synaptics/Elan/Alles met smartpad/touchpad terug actief en start de pc terug op.
Het zou nu moeten werken.Anders kun je screenshots maken van de processes en dan kunnen we even bekijken welke aan moet staan.

We all make choices, but in the end, our choices make us.

• _Buran_
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:25:
Ik ben een "zij" :)

... en gut o gut, weet niet eens welke windows 7 ik heb... }:O
Mijn excuses :)

Welke Windows 7 je hebt kun je vinden door rechts te klikken op "Deze computer" en dan te kiezen voor "Eigenschappen" en dan te kijken onder het kopje "Systeem". Hier staat als het goed is achter "Systeemtype" of het een 32bit of 64bit installatie is.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:22:
Hey, bedankt voor je snelle reactie!
Als ik naar dit scherm ga staat alles ingeschakeld bij services, alleen zie ik bij services niets staan met de naam synaptics of elan. Bij het tabblad opstarten staat wel Elan smart pad, tevens aangevinkt, maar die naam kom ik dus niet tegen bij services
Zo te zien ga je Synaptics sowieso niet vinden. Volgens de ASUS site heb je een "Elantech Touchpad"

Misschien dat tussen "Alle Programma's" in je start-menu een mapje staat dat "Elantech" of iets dergelijks heet. Zo ja, dan zou je eens kunnen kijken of daar misschien een icoontje staat van het betreffende stuurprogramma.

Als dat niet zo is zou ik het stuurprogramma gewoon even opnieuw installeren. Je kunt de drivers vinden bij het linkje in mijn eerste post in dit topic.

[ Voor 0% gewijzigd door _Buran_ op 01-04-2011 14:34 . Reden: "Is" vergeten ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo... Skye, heb gedaan wat je zei, maar hij vertikt het nog steeds om te scrollen. Ik heb printscreen gemaakt, maar hoe ik dat hier op tweakers moet krijgen is mijn volgende raadsel.

Buran maakt niet uit dat je me voor een "hij" zag, Repelsteeltje is in principe ook een jongensnaam in sprookjesland ;) Bij "alle programma's" staat in ieder geval niet iets van Elan... Dat programma kan toch niet zomaar weg zijn? Hij heeft het altijd gedaan 8)7

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 23:15
Misschien kan je een systeemherstel doen naar het moment waar het nog wel werkte.

Of doe anders dit:
Menu Start -> Rechtermuisknop op Computer -> Beheren -> Apparaatbeheer -> Muizen en andere aanwijsapparaten.
Daar moet ie dan bij staan, waarna je hem kan verwijderen om vervolgens weer opnieuw te installeren dmv het linkje van Buran.
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Systeemherstel had ik ook aan gedacht, ware het niet dat het altijd uitgeschakeld heeft gestaan en er dus geen herstelpunten zijn gemaakt, helaas...
Wat betreft het linkje van Buran, de boel gedownload... Dit had ik vanochtend ook al gedaan, maar loop dan vast op het volgende:
Ik klik het bestand aan, winrar opent en dan zie ik een hele lijst en ik heb geen flauw idee wat ik dan verder moet doen.

@Pino, via jouw route Elan gevonden,apparaat werkt correct en als ik op stuurprogramma bijwerken klik dan krijg ik een melding dat alles al is geïnstalleerd en er geen betere is :'(
Wat een irritant gedoe

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 15:17 ]

• _Buran_
Als je het bestand opent met winrar kun je dat uitpakken naar een nieuwe map. Zet bijvoorbeeld even een tijdelijk mapje op je bureaublad. Tussen de uitgepakte bestanden staat zo te zien een bestand genaamd "Setup.exe". Hier klik je dubbel op, vervolgens kun je de setup doorlopen. Die setups zijn vaak vrij eenvoudig. Daarna kun je voor de zekerheid even je laptop herstarten.

Dan kun je uittesten of het scrollen weer werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik kan weer scrollen, scrol-scrol-scrol-scrol-scrol-scrol :) Driewerf hoera!

Hartelijk dank voor jullie adviezen _/-\o_ , heb dus uiteindelijk het linkje gebruikt en geïnstalleerd, het was al met al makkelijker dan het er op het eerste gezicht uit zag.

Thanks!
Marieke
Pagina: 1