Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eokken
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2020
Hoi,

Ik wil graag dat meerdere mensen tegelijkertijd kunnen inloggen op één pc. Op dit moment staat er Windows 7 Home Premium op die pc, welke ik dus moet upgraden naar Professional om het te laten werken. Ik weet dat veel Operating Systems wel een 'mstsc' client hebben, maar Windows XP Home bijvoorbeeld niet, toch?

Heeft iemand hier ideeën over, is er misschien een alternatief?

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Dat gaat je niet lukken, op Windows 7 Professional kan slechts 1 gebruiker simultaan inloggen via RDP.
Voor xp home is gewoon een terminal services client beschikbaar.

Wat je nodig hebt is een windows Server OS, dan kun je wel met meerdere gebruikers RDP-en.
Let wel ff op je TS CAL's (licenties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:13
Het kan wel als je voor elke gebruiker een aparte user account aanmaakt op de PC die je wilt overnemen. Dit d.m.v. een aangepaste .dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eokken
Die gebruikersaccounts zijn er al, en die DLL is inderdaad ook al in gebruik, maar is dat wel legaal? Ben nu gewoon aan het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Nee, natuurlijk is dat niet legaal... en je wilt helemaal geen systeembestanden van Windows hacken, als dan later het systeem onstabiel wordt na een update ofzo dan heb je zelf al een oncomfortabel vermoeden waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:13
jimbo123 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:09:
Nee, natuurlijk is dat niet legaal... en je wilt helemaal geen systeembestanden van Windows hacken, als dan later het systeem onstabiel wordt na een update ofzo dan heb je zelf al een oncomfortabel vermoeden waar het probleem zit.
Jij hebt het over bestanden, het is maar 1 .dll file hoor. Deze gaat alleen maar over de RDP, dus beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eokken
Het probleem is dat een Windows Server 200x server inrichten heel veel geld gaat kosten voor hetgeen wat het moet gaan doen, daar zit ik dus een beetje mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Windows is een single-user OS, daar met meerdere gebruikers gebruik van maken is dus niet toegestaan, dan moet je echt een server omgeving opzetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
BusmuiZ schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:11:
[...]

Jij hebt het over bestanden, het is maar 1 .dll file hoor. Deze gaat alleen maar over de RDP, dus beetje overdreven.
Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer.

Wat ik bedoel te zeggen is, systeembeheer is vaak een kwestie van een bepaalde visie hebben en deze naleven.. mijn visie is om niet te gaan rommelen aan systeembestanden van Windows, dus ook niet 1 bestandje. Indien de correcte oplossing duurder is, dan is dit maar zo.. het is dan wel officieel ondersteund en minder gevoelig voor storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
eokken schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:12:
Het probleem is dat een Windows Server 200x server inrichten heel veel geld gaat kosten voor hetgeen wat het moet gaan doen, daar zit ik dus een beetje mee..
HP heeft al kleine servertjes met Windows voorgeinstalleerd voor een kleine 1000-1500 euro geloof ik.
Tevens kun je kijken naar de mogelijkheden om extern een (virtual)server te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
en anders kan je natuurlijk altijd nog kijken of linux geen optie is, deze heeft wel de optie om meerdere gebruikers te laten werken op 1 pc/server... (geheugen is altijd belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eokken
Ik begrijp wat jullie beidden zeggen, maar ik had gehoopt dat er een wat meer 'beunhaas' oplossing was geweest, omdat ik weet dat er niet veel mee gewerkt gaat worden. Ik denk dat ik maar even moet overleggen hierover, en als iemand nog ideeën heeft dan hoor ik het wel. Ga al jullie ideeën noteren en dan zullen we zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

eokken schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:00:
Hoi,

Ik wil graag dat meerdere mensen tegelijkertijd kunnen inloggen op één pc. Op dit moment staat er Windows 7 Home Premium op die pc,
Dus geen server OS?

Dan heb je het per definitie
1) in het verkeerde forum gepost
2) over een unsupported hack die niet aan de licentievoorwaarden van je Client OS voldoet :P

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 01-04-2011 15:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee joh geen hack, een manuele driver rollback (ok wel een beetje oude maar ja wtf)

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 01-04-2011 15:42 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

installeer gewoon een terminal server, altijd dat gezeik over geen geld voor IT, alsof er nergens een paar 100 euro te besparen valt?
Pagina: 1