Ik ben bezig met een project waarbij SNMP wordt gebruikt om informatie over het netwerk te verzenden en op te slaan in een RRDtool database. De SNMP agent hierbij is "snmpd" (net-snmp) De informatie die wordt verzonden wordt zelf gemeten met een programma dat nog gemaakt moet worden. De informatie die ik probeer over te verzenden wordt standaard niet via SNMP overgezonden en moet worden toegevoegd. Dit alles gaat gebeuren op een router die voorzien wordt van OpenWrt.
Op internet heb gevonden dat met een "exec" commando in de snmpd.conf iets kan uitvoeren. Of een eigen MIB kan maken. ik heb geen ervaring met SNMP dus weet ik niet precies wat de mogelijkheden hiervan zijn.
Daarnaast is de data die ik wil overzenden (en wil toevoegen) is een getal (bijv: een integer). Dit is een variabele in een apart programma. het het mogelijk om deze variabele beschikbaar te maken voor het SNMP bericht?
Ik geen ervaring met SNMP
BVD
Op internet heb gevonden dat met een "exec" commando in de snmpd.conf iets kan uitvoeren. Of een eigen MIB kan maken. ik heb geen ervaring met SNMP dus weet ik niet precies wat de mogelijkheden hiervan zijn.
Daarnaast is de data die ik wil overzenden (en wil toevoegen) is een getal (bijv: een integer). Dit is een variabele in een apart programma. het het mogelijk om deze variabele beschikbaar te maken voor het SNMP bericht?
Ik geen ervaring met SNMP
BVD
[ Voor 28% gewijzigd door ArtOfLosing op 01-04-2011 13:35 ]