Een vraagje,
In de settings vd Onkyo kan ik als impedance kiezen uit 4 ohm en 6 ohm.
Alleen is bij mij het volgende opgevallen.
Als ik de Onkyo instel op 6 ohm, dan verbruikt de receiver ongeveer 67 watt aan stroom.
Bij 4 ohm is het verbruik maar 42 watt. Dit heb ik gemeten met een wattmeter.
Nu wil ik de Onkyo graag op 4 ohm instellen, maar ik weet niet of dit juist is. Daarom geef ik hieronder meer info van mijn huidige opstelling.
Een Onkyo 508 en daarop aangesloten een Magnat 5001 5.1 set.
Zowel in de bovenstaande link als op de achterkant vd speakers staat: 4-8 ohm.
Daarnaast ben ik van plan om voor de surround speakers 12 meter 4mm² kabel te gebruiken.
Voor de center en front wordt het ongeveer 3 meter 4mm² kabel.(nu is dat nog 0.75mm²).
Raden jullie aan om de receiver op 4 ohm te zetten? Dit wil ik doen vanwege het lagere stroomverbruik.
Graag jullie tips.
In de settings vd Onkyo kan ik als impedance kiezen uit 4 ohm en 6 ohm.
Alleen is bij mij het volgende opgevallen.
Als ik de Onkyo instel op 6 ohm, dan verbruikt de receiver ongeveer 67 watt aan stroom.
Bij 4 ohm is het verbruik maar 42 watt. Dit heb ik gemeten met een wattmeter.
Nu wil ik de Onkyo graag op 4 ohm instellen, maar ik weet niet of dit juist is. Daarom geef ik hieronder meer info van mijn huidige opstelling.
Een Onkyo 508 en daarop aangesloten een Magnat 5001 5.1 set.
Zowel in de bovenstaande link als op de achterkant vd speakers staat: 4-8 ohm.
Daarnaast ben ik van plan om voor de surround speakers 12 meter 4mm² kabel te gebruiken.
Voor de center en front wordt het ongeveer 3 meter 4mm² kabel.(nu is dat nog 0.75mm²).
Raden jullie aan om de receiver op 4 ohm te zetten? Dit wil ik doen vanwege het lagere stroomverbruik.
Graag jullie tips.