• Emiel123
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-06-2025
Hallo mensen,

Mijn huidige videokaart lijkt kapot, omdat bij het openen van een spel (Fifa 11) opeens het beeldscherm uitvalt, doordat tie eerst no signal aangeeft en dan op zwart springt. Pc blijft gewoon aan, maar moet wel rebooten want anders zie ik niks. Als pc reboot werkt het scherm weer wel. Heb toen mijn videokaartdriver geupdated, maar bleef doorgaan tot het moment dat geen spel meer opende en of E001 (Fifa 11) aangaf, of unable to set up graphic system (Football Manager 2011).

Toen pc opnieuw geïnstalleerd, maar nu met een frisse instal springt het scherm alsnog op zwart en geeft tie no signal kort aan. Kreeg vervolgens gister weer de E001 melding bij het opstarten van Fifa, heb toen bij de spelinstellingen de resolutie naar beneden gehaald, en toen startte Fifa ineens wel op en kon ik gewoon 2 potjes spelen zonder dat mijn beeldscherm no signal aangaf en op zwart sprong. Wat denken jullie dat er aan de hand is en wat kan ik er aan doen?

Ik denk dat mijn videokaart kapot is, maar ik heb verder geen kennis hierover dus is voor mij maar een gok, heb al wel in het BBG Aanschaf topic gevraagd naar nieuwe videokaarten, mocht de videokaart echt kapot zijn. Ik heb nu de Nvidia 8800 GTS 512 mb videokaart. Wie kan mij helpen?

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-01 09:18
Gebeurt dit alleen bij fifa?
Dan denk ik dat het aan fifa ligt.
(Of de videokaart begeeft het echt omdat de 8000 series van nvidea na een tijd doodgaan)

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02 21:49
Krijg je een ook nog een bleuscreen of iets dergelijks.
Het zou ook nog de voeding kunnen zijn die niet genoeg stroom kan geven.
Werkgeheugen kan ook stuk zijn

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Je hebt een 400W of grotere voeding?
Je hebt de extra powerconnector aangesloten op je kaart?
Heb je recentelijk iets veranderd aan de hardware van je pc?

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ben bang dat dit een gevalletje 8000 serie problemen is. Zo klinkt het iig wel.

En off-topic: Je zou gewoon een straf zetten op het feit dat mensen nog steeds NVIDIA verkeerd spellen als in NVIDEA.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Emiel123
Ik speel eigenlijk 2 spellen, fifa en football manager. Bij beide spellen gebeurd het dat ik no signal krijg en dat dan het beeldscherm op zwart gaat, later kreeg ik bij fifa de E001 error, maar bij een lage resolutie niet meer. Bij football manager kreeg ik een "Unable to set up graphic system" error, die error heb ik ja de nieuwe instal van windows overigens niet meer gehad. Ik heb een EnerMax MODU82+ 525 watt voeding en ik heb nog nooit wat aan mijn computer veranderd de afgelopen 2 jaar. Ik heb geen blue screen gekregen, want mijn pc valt niet uit. Die blijft gewoon aan, alleen het scherm ging dus op zwart.

[ Voor 7% gewijzigd door Emiel123 op 01-04-2011 12:02 ]

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:44

Thrilseeka

Woef Woef.

ik zet mn geld op het 8000 Series Probleem :)

There is no sadder sight than a young pessimist.

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Heb je er al aan gedacht dat je monitor de resolutie die je eerst had voor Fifa 11 misschien niet ondersteund?

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Je zou eens het topic Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten in de gaten kunnen houden. Uit je verhaal kan ik niet duidelijk opmaken of het ging om een verkeerde instelling of software probleem, of dat je videokaart nu echt defect is. Overigens is de voeding gewoon in orde qua vermogen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bee.nl op 01-04-2011 13:21 ]

• Emiel123
tarlitz schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:12:
Heb je er al aan gedacht dat je monitor de resolutie die je eerst had voor Fifa 11 misschien niet ondersteund?
Maar fifa 11 heeft het met deze computer en monitor gewoon 2 jaar goed gedaan, met diezelfde resolutie. En bovendien, bij football manager kreeg ik dus voor de nieuwe windows install de error "Unable to set up graphic system". Dus dat zegt toch niet zoveel over de resolutie? Ik krijg ook steeds meer het idee dat het ligt aan de 800 videokaartenproblemen, dus dan maar een nieuwe videokaart kopen denk ik?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-02 19:43
8800 failt kaart :) overduidelijk

Verwijderd

Juist daarom.Het schijnt dus dat het langdurig verhitten van het soldeer,maar met name het krimp en uitzetting`s process bij bepaalde type`s soldeer,niet goed is.Vandaar dat het na reflowen,of verwarmen in een oven,weer voor een tijd goed gaat.Maar eigelijk niet getreurd,want het is eigenlijk toch tijd voor een graka upgrade.Een gtx 250 /260 misschien? :)

edit;misschien ook een geval voor je garantie te claimen.Sommige fabrikanten hebben wel 24 maanden garantie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 13:50 ]

Pagina: 1