Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fp]onnodige horizontale scrollbar

Pagina: 1
Acties:

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 19:37
sinds kort (een paar weken ?) krijg ik bij gemaximaliseerd browsen op mijn laptop op de frontpage een horizontale scrollbar. als ik niet maximaliseer maar wel het venster bijna net zo groot maak als de beschikbare breedte, dan is het probleem weg.

probleem ontstaat in alle browsers die ik gebruik (ie9, chrome, firefox 4, seamonkey 2). het heeft vast iets te maken met mijn schermlayout (1280x800 met de windows taakbalk vertikaal links), maar vervelend is het wel.

een plaatje zegt meer dan 1000 woorden : http://tech-no-logical.net/pics/ff4.png

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Hier onder XP geen last van; zal maandag @ work eens kijken in win7 of ik het daar kan reproduceren...

Intentionally left blank

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:43

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik kan het reproduceren hier op Win7 x64 FF4.

Oh maar dit is maf. Nu ook op het forum. Zet ik vervolgens Firebug een keer aan en uit, is de scrollbar weg tot de volgende pageview.

[edit]
Ah, probleem gelokaliseerd. #page wordt door het resize script op 1208px ingesteld. Dat past natuurlijk prima binnen de huidige viewport breedte van 1215px (gokje, aangezien ik mn taskbar slecht kan resizen hier), tot je ook een verticale scrollbar krijgt. Het in/uitschakelen van FB zorgt voor een width:auto; op page, waardoor het euvel verdwijnt.

[ Voor 112% gewijzigd door MueR op 01-04-2011 11:59 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Confirmed. Punt is dat wij de breedte-bepaling al vrij vroeg doen, en op dat punt is de pagina nog niet zo ver gerendered dat er fysiek al een scrollbar is waardoor de breedte altijd exclusief scrollbar wordt gemeten. Daar moet ik dus extra rekening mee houden bij dit soort grensgevallen :)

Intentionally left blank

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 19:37
ik merk dat ik het op mijn desktop ook kan reproduceren bij een viewport van om en nabij 1222px breed... het luistert allemaal vrij nauw, een paar pixels meer of minder en het is weg.

ik dacht eigenlijk dat de breedte van de fp maar 4 states had, waarbij de genoemde 1222px in de breedste categorie viel (a.k.a. 'breed genoeg voor alles'). als je met de viewport-breedte speelt kun je die states duidelijk zien.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
Je zou natuurlijk de breedte min de eventuele scrollbar kunnen berekenen. Dan heb je er denk ik geen last van.
Pagina: 1