Bitlocker melding in Windows 7 Professional

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
Ik heb een Windows 7 Professional machine waarbij ik Service Pack 1 niet kan installeren. Ik had besloten om een 'instant upgrade' te doen maar deze begon ook moeilijk te doen tijdens de comptabiliteit check. Hij begon over bitlocker. Ik dacht kan toch helemaal niet want dit zit alleen op Windows 7 Ulitmate. Toen ben ik naar Schijfbeheer gegaan en daar zag ik niet-toegewezen ruimte staan van 14 GB. Toen ik mijn C:\ drive wilde vegroten kreeg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/r/29oo3lg/7

Kan ik hier wat aan doen want ik snap niet waarom ik bitlocker problemen heb terwijl Windows 7 Professional is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BitLocker zit niet uitsluitend in Ultimate, dat zou onzinnig zijn aangezien het een feature is voor bedrijven en professionele toepassingen. Het zit sowieso in de relevante W7 versies, inclusief Pro blijkbaar.

Je foutmeldingsplaatje doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:23:
BitLocker zit niet uitsluitend in Ultimate, dat zou onzinnig zijn aangezien het een feature is voor bedrijven en professionele toepassingen. Het zit sowieso in de relevante W7 versies, inclusief Pro blijkbaar.
Afaik zit BitLocker juist wel alleen in Ultimate. Ik heb hier eens opgezocht voor het versleutelen van harde schijven...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Hierbij de link naar het plaatje: http://tinypic.com/r/29oo3lg/7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Is de PC misschien geinstalleerd als Windows 7 Ultimate (unattended install waarbij bitlocker ook word geinstalleerd???) waarna er een key voor Win 7 Pro is gebruikt?

Geen idee of dat mogelijk is. Gebruik zelf Win7 Ultimate maar geen bitlocker.

[ Voor 19% gewijzigd door Xessive op 01-04-2011 11:01 . Reden: Aanvulling ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DiedX schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:32:
[...]

Afaik zit BitLocker juist wel alleen in Ultimate. Ik heb hier eens opgezocht voor het versleutelen van harde schijven...
En in Enterprise edities - maar da's logisch.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Nee ik weet zeker dat ik Windows 7 Professional geïnstalleerd. Heb ook al een keer sfc \scannow gedaan maar helaas zonder resultaat. Ook heb ik een instant upgrade willen doen maar toen kreeg ik ook een foutmelding over bitlocker tijdens de compabiliteitscheck.

[ Voor 61% gewijzigd door Count_B op 01-04-2011 11:11 ]

Pagina: 1