Ik krijg een dezer dagen mijn Vertex 3 120GB binnen, en aangezien ik geen SATA600 op mijn mobo heb zitten heb ik ook aangeschaft:
ASUS U3S6 pricewatch: Asus U3S6
Highpoint Rocket 620 pricewatch: Highpoint Rocket 620
Nu ga ik uiteraard een vergelijking maken met wat simpele tests in ATTO.
Zijn er mensen hier geinteresseerd in de resultaten?
Eventueel nog suggesties voor andere tests? Ik ben uiteraard geen Femme, maar kan mn best doen.
Ik ga de SSD dus testen op:
ICH10R, SATA2, onboard op een DFI DK x58
Marvell 88SE9123 via PLX chip op PCI-e 2.0 4x (ASUS, 'driverless')
Marvell 88SE9123 via PLX chip op PCI-e 2.0 4x (ASUS, Marvell drivers)
Marvell 88SE9128 op PCI-e 2.0 1x (highpoint)
Eventueel daarna de Highpoint FW upgraden naar een nieuwere versie.
Is er overigens een manier om te zien of de SSD TRIM commando's doorkrijgt via de Marvell? Ik weet dat je kunt zien of Windows de commando's geeft, maar kun je ook ergens zien of de SSD ze daadwerkelijk krijgt?
Ik heb wat leesmateriaal voor de geinteresseerden:
Hier is iemand die denkt te weten hoe je moet controleren of de TRIM commando's doorgegeven worden.
Hier wordt de Marvell afgekraakt, maar het gaat hier wel om een onboardversie op pci-e 1x via de SB.
Hier is iemand die denkt dat TRIM niet werkt op de Marvell, maar die wel hogere prestaties levert.
Ook hier en hier wordt aangegeven dat de Marvell de TRIM commando's niet doorgeeft, echter gaat het daar om een RocketRAID kaart, en niet de simpele Rocket versie waarvan ik hoop dat ie wel werkt.
Hier worden de Highpoint, onboard Marvell en (onboard! @PCI-e 1.0!) Marvell via PLX vergeleken
ASUS U3S6 pricewatch: Asus U3S6
Highpoint Rocket 620 pricewatch: Highpoint Rocket 620
Nu ga ik uiteraard een vergelijking maken met wat simpele tests in ATTO.
Zijn er mensen hier geinteresseerd in de resultaten?
Eventueel nog suggesties voor andere tests? Ik ben uiteraard geen Femme, maar kan mn best doen.
Ik ga de SSD dus testen op:
ICH10R, SATA2, onboard op een DFI DK x58
Marvell 88SE9123 via PLX chip op PCI-e 2.0 4x (ASUS, 'driverless')
Marvell 88SE9123 via PLX chip op PCI-e 2.0 4x (ASUS, Marvell drivers)
Marvell 88SE9128 op PCI-e 2.0 1x (highpoint)
Eventueel daarna de Highpoint FW upgraden naar een nieuwere versie.
Is er overigens een manier om te zien of de SSD TRIM commando's doorkrijgt via de Marvell? Ik weet dat je kunt zien of Windows de commando's geeft, maar kun je ook ergens zien of de SSD ze daadwerkelijk krijgt?
Ik heb wat leesmateriaal voor de geinteresseerden:
Hier is iemand die denkt te weten hoe je moet controleren of de TRIM commando's doorgegeven worden.
Hier wordt de Marvell afgekraakt, maar het gaat hier wel om een onboardversie op pci-e 1x via de SB.
Hier is iemand die denkt dat TRIM niet werkt op de Marvell, maar die wel hogere prestaties levert.
Ook hier en hier wordt aangegeven dat de Marvell de TRIM commando's niet doorgeeft, echter gaat het daar om een RocketRAID kaart, en niet de simpele Rocket versie waarvan ik hoop dat ie wel werkt.
Hier worden de Highpoint, onboard Marvell en (onboard! @PCI-e 1.0!) Marvell via PLX vergeleken
[ Voor 56% gewijzigd door Mr Alfabet op 03-04-2011 18:46 ]