Toon posts:

Dell PC voeding NPS-250KB D naar Autoversterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben nu bezig met een kistradio, waarbij ik geen gebruik van een accu wil maken.
In plaats van een accu heb ik een PC voeding uit een Dell desktop gehaald en die op een autoversterker proberen aan te sluiten.
Na heel veel speurwerk op dit forum is het volgende gelukt:

- Groene draad met de ground doorverbonden, zodat de voeding aanblijft. De voeding blijft ook aan, maar zodra ik de versterker er op aan sloot stopte de ventilator en was ik mijn spanning kwijt.

- Na verder speuren ben ik tegengekomen dat ik belasting over de 5Volt en bij sommige ook de 3.3 Volt moest zetten. Ik heb twee lampjes van 5W 12Volt op de 5V en 3.3V gezet.

- Nadat ik de versterker er op aan sloot viel deze nogmaals uit. Nu heb ik op de 12v aansluiting ipv een versterker er een halogeen lamp van 55W 12V er op aangesloten en deze bleef wel constant branden. De voeding viel niet uit, totdat ik weer mijn versterker er op aan had gesloten.

Heeft er iemand nog ideeen om dit probleem te verhelpen?
Moet er misschien meer belasting op hangen? Maar waarom brandt de 12V lamp dan wel de hele tijd?

Alvast erg bedankt,
Richard Koeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zo te zien grijpt er een beveiliging in de voeding in. Kortsluiting, overcurrent of overload waaschijnlijk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad goed kunnen, alleen ik vind het wel raar.
Want als ik de acculader met weergave van de stroom geeft de voeding aan dat de versterker maar 2A vraagt, zonder belasting van speakers.
De specs van de dell voeding zijn 12V en 16A dus ruim voldoende zou ik denken.
Maar als ik er naast zit hoor ik het graag.

Em dan natuurlijk gelijk de vraag wat ik er aan kan doen.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Wat voor versterker is het?

Misschien is een pc voeding helemaal niet nodig maar kun je het af met een normaal adapterblok
Dat hoef je helemaal niet aan juist belasten etc te denken
En het scheelt ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Dus je maakt een kistradio die een stopcontact nodig heeft, daar zet je een voeding in die 12 V levert en daarmee voed je een autoversterker... Het klinkt mij wat omslachtig in de oren, ik zou dan eerder geneigd zijn om gewoon ergens een simpel versterkertje op de kop te tikken die je direct in het stopcontact kunt steken en klaar.
Aan de andere kant, de autoversterker en pc voeding zijn zo te lezen dingen die je toch al hebt liggen, dus dat is wel goedkoper.

Ik neem aan dat de versterker het wel doet? Als de versterker kapot is en intern kortsluiting heeft verklaart dat meteen waarom je voeding zichzelf uitschakelt.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een boss versterker en hij doet het wel, want ik heb m net nog getest.
Het is 200 watt x 4 channel. Dus ik denk dat een pc voeding wel noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
wat is de zekering waarde van de versterker, of et typenummer. er wordt namelijk veel met mooie getallen gegooid in die bussiness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is inderdaad waar.
De zekering die erin zit is 25 Ampére en ik zie nu ook dat deze voor 32V is!

Dit zou dus de P = u * i wel verklaren, want 25 * 32 = 800W

Het is trouwens een BOSS REV-665 versterker: http://www.retrevo.com/search/v2/jsp/mytrevo/myTrevo.jsp?page=man
(download link voor de handleiding)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
32v als input voor een autoversterker? waar zou je dat vandaan moeten halen?
in de manual staat gewoon 'to battery'

overigens geven ze zelf al aan in de manual dat in 4 kanalen je 85w RMS per kanaal hebt
of ca 180 per kanaal voor 2 kanalen

dat brengt het vermogen al weer een stuk terug.

overigens hoop ik wel dat het een voeding is met ingebouwde SMPS. anders is het vermogen nog veel lager

[ Voor 15% gewijzigd door timberleek op 01-04-2011 23:13 ]

Pagina: 1