Beste,
Ik ben bezig met een website voor een school opdracht. ik heb op het moment bezig met een login script dat gebruik maakt van PHP en MySQL.
Mijn probleem is als volgt:
ik geef de gebruikersnaam en wachtwoord op, en dat pikt hij allemaal. maar wanneer ik weer naar de home directory word doorverwezen, dan heb ik niet ingelogd. mijn gevoel hierbij gaat naar het zetten van de sessie...
het is dus de bedoeling om wanneer je inlogt het gebruikers id uit de MySQL tabellen opgeslagen wordt in de sessie. Ik krijg geen error meldingen o.i.d. alleen niet niet gezette sessie...
ik heb het volgende geprobeert:
- vergelijking met ander login scripts ( ben ik niet uitgekomen)
- sessie aangepast (werkte, maar ik kon het user id niet opslaan in de sessie)
- mysql query's aangepast ( niet het gewenste resultaat)
- Vrienden gevraagd ( Wisten het ook niet )
Ik hoop dus met een paar extra ogen ( van jullie ) het probleem op te kunnen lossen.
Hier is het controle gedeelte van het login script:
Groetjes en alvast bedankt,
Helixon
Edit:----------------------------------------
Het Probleem is opgelost
In de query had ik de tabelnaam password i.p.v. pass.
En in de in de query ik had spaties tussen de: '<spatie>"variabel"<spatie> ' staan.
Bedankt voor jullie hulp.
Dit topic kan op slot!

Ik ben bezig met een website voor een school opdracht. ik heb op het moment bezig met een login script dat gebruik maakt van PHP en MySQL.
Mijn probleem is als volgt:
ik geef de gebruikersnaam en wachtwoord op, en dat pikt hij allemaal. maar wanneer ik weer naar de home directory word doorverwezen, dan heb ik niet ingelogd. mijn gevoel hierbij gaat naar het zetten van de sessie...
het is dus de bedoeling om wanneer je inlogt het gebruikers id uit de MySQL tabellen opgeslagen wordt in de sessie. Ik krijg geen error meldingen o.i.d. alleen niet niet gezette sessie...
ik heb het volgende geprobeert:
- vergelijking met ander login scripts ( ben ik niet uitgekomen)
- sessie aangepast (werkte, maar ik kon het user id niet opslaan in de sessie)
- mysql query's aangepast ( niet het gewenste resultaat)
- Vrienden gevraagd ( Wisten het ook niet )
Ik hoop dus met een paar extra ogen ( van jullie ) het probleem op te kunnen lossen.
Hier is het controle gedeelte van het login script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| { // Check gegevens $sql = mysql_query ( "SELECT * FROM users WHERE login = ' ".$_POST['login']." ' AND password = ' ". md5 ($_POST['pass']) ." ' "); $row = mysql_fetch_assoc ( $sql ); if ( $row === 0 ) { $error = '<center><b><font color="red">De gebruikersnaam en wachtwoord zijn foutief ingevuld!</font></b></center><br /><br />'; } else { $fetch = mysql_fetch_assoc ( $sql ); //Check2 if ( $fetch['active'] === 0 ) { $error = '<center><b><font color="red">Uw account is niet actief!</font></b><br /><br /></center>'; }elseif ( $fetch['level'] === 1 ) { $error = '<center><b><font color="red"> Uw Account is helaas geblokkeerd!</font></b><br /><br />'; } else { mysql_query ( "UPDATE users SET lastlogin = NOW(), lastip = ' ".$_SERVER['REMOTE_ADDR']." ', lasthost = ' ".gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR'])." ' WHERE id = '".$fetch['id']."' ") or die ("Database error"); $_SESSION['on'] = $fetch['id']; header ( "Location: ".$website ); exit; } } } } |
Groetjes en alvast bedankt,
Helixon
Edit:----------------------------------------
Het Probleem is opgelost

In de query had ik de tabelnaam password i.p.v. pass.
En in de in de query ik had spaties tussen de: '<spatie>"variabel"<spatie> ' staan.
Bedankt voor jullie hulp.
Dit topic kan op slot!
[Voor 12% gewijzigd door Helixon op 01-04-2011 11:09]
Omdat het kan.....