Videokaart of beeldscherm kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Roy_89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-02-2023
Hallo,

Ik heb al een tijdje wanneer ik games speel dat er onverklaarbare strepen door het scherm heen komen.
Meestal gebeurd dit pas als ik al een tijdje aan het spelen ben.
In het begin gebeurde dit maar zelden maar tegenwoordig gebeurd dit veel vaker en sneller.
Ook krijg ik tegenwoordig error reports waardoor het spel afsluit.

Als ik online op forums kijk zegen ze meestal dat mijn videokaart of mijn scherm kapot is. Maar hoe weet ik welk van de twee kapot is of is er helemaal niks kapot?

Ik heb de drivers al geupdate van me moederbord en me videokaart.
Kan iemand mij misschien verduidelijken wat er aan de hand is en wat ik hiertegen kan doen.

Mijn pc:
Moederbord: Asus A8n-sli
Videokaart: Asus 7900 GT (pasief gekoeld als 5 jaar)
Processor: Amd 3500

Groetjes,

Roy van Spijk

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-02 09:50
ik denk dat je 7900gt op zn sterfbed aan het kruipen is , heb je de mogelijk om een andere videokaart te proberen?

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
probeer eens te cross testen
1. Dus sluit eerst een ander beeldscherm aan op je huidige videokaart
2. Als dat goed werkt, dan kan je een andere videokaart op je huidige scherm zetten.

Als je in de buurt van Den Haag woont, dan kan je wel een scherm van me lenen (heb nog een goede 15" die staat te verstoffen :P)

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:59

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik heb al een tijdje wanneer ik games speel dat er onverklaarbare strepen door het scherm heen komen.
Meestal gebeurd dit pas als ik al een tijdje aan het spelen ben.
In het begin gebeurde dit maar zelden maar tegenwoordig gebeurd dit veel vaker en sneller.
Ook krijg ik tegenwoordig error reports waardoor het spel afsluit.
Zeker weten de videokaart. Tijd voor een nieuwe videokaart, lijkt mij.

• Roy_89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-02-2023
TECHcrime schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:43:
probeer eens te cross testen
1. Dus sluit eerst een ander beeldscherm aan op je huidige videokaart
2. Als dat goed werkt, dan kan je een andere videokaart op je huidige scherm zetten.

Als je in de buurt van Den Haag woont, dan kan je wel een scherm van me lenen (heb nog een goede 15" die staat te verstoffen :P)
Ik zal het eens proberen. Ik woon helaas niet in de buurt van Den Haag maar ik denk dat ik wel een scherm mag lenen op de zaak.
Maar ik heb een paar screenshots gemaakt terwijl dit gebeurd en als ik ze naderhand bekijk zie ik deze strepen ook. En van het geen wat ik gelezen heb betekend dit dat je videokaart gekookt is :). Ach het wordt misschien ook een keer tijd voor een nieuwe computer naar ruim 5 jaar als het er niet 6 zijn.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
een 2de handsje van V&A halen? ;)

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:42

BrammT

The one and only!

als je het gevoel hebt dat meer power overbodig is zou ik inderdaad een goedkoop kaartje uit de V&A trekken als ik jou was. anders verwijs ik je door naar de heren van de BBG.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
dat je strepen en dat soort rare verschijnselen in combinatie hebt met error codes is dat zeer waarschijnlijk je videokaart, misschien dat je er een van iemand kan lenen om dat te testen. Veel succes ermee ;)
Pagina: 1