Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal bij het begin beginnen, thuis heb ik het snelst, mogelijke internet van Ziggo. Ik had een jaar of 8 geleden een router gekocht die het altijd goed (bedraad) deed. Draadloos internet heeft nooit gewerkt, of het lag aan mijzelf, of het lag aan de router. Nu heb ik gisteren een nieuwe router besteld, omdat ik eigenlijk toch ook draadloos wilde. Ik had gekozen voor de Sitecom WL-351 300N, voor €70,-

Ik sloot de router vanmiddag aan op het modem, vervolgens verbond ik de router met een LAN-kabel met de laptop. Het internet deed het met 97mb/sec. perfect.
Vervolgens haalde ik de LAN-kabel uit de laptop, en ging ik proberen om een draadloze verbinding op te starten.
Ik klikte op de lijst met draadloze verbindingen en zag het merk van mijn router in de lijst staan.
Ik maakte verbinding en vulde het wachtwoord (wat onderop de router stond) in. Alles deed het perfect, maar niet lang. Netzoals met de oude router viel het draadloze internet vaak uit, ook na een aantal resets.
De afstand is niet ver, en de sterkte is maximum staat er, daar kan het niet aan liggen.
Nu ben ik bang dat ik deze router voor niets heb gekocht, blijkbaar ligt daar namelijk het probleem niet, want de oude router doet precies hetzelfde als de nieuwe router, bekabeld OK maar draadloos niets.

Ook met andere laptops/computers doet de draadloze verbinding het niet goed, toevallig heb ik nu wel al 10 minuten een stabiele verbinding op 1 van de 3 laptops hier. Maar ik weet niet hoelang dat blijft en ik moet met alle 3 verbinding hebben.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 22:24 . Reden: laatste zin stond dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Een wireless router heeft 14 "kanalen". Als veel van je buren een draadloos netwerk hebben die op hetzelfde netwerk zitten als jij dan ondervind je storing van de andere netwerken. Je draadloos signaal kan dan slecht worden.

Installeer even SSIDer en check daarmee welk kanaal het minste in gebruik is. Als je daar dan je draadloos router op instelt dan zal die het een stuk beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK13 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:26:
Een wireless router heeft 14 "kanalen". Als veel van je buren een draadloos netwerk hebben die op hetzelfde netwerk zitten als jij dan ondervind je storing van de andere netwerken. Je draadloos signaal kan dan slecht worden.

Installeer even SSIDer en check daarmee welk kanaal het minste in gebruik is. Als je daar dan je draadloos router op instelt dan zal die het een stuk beter doen.
Oke bedankt, maar hoe doe ik dat dan "even" :-) ?

Edit:
Heb nu Network Meter gedownload

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Door te googlen op inSSIDer en dan dat programmatje te downloaden en te installeren ;)
Simple as that :)
Met Inssider kun je zien welke routers op welke draadloze kanalen zitten en waar je dus interferentie hebt. Post desnoods een screenshotje van inssider als je het zelf niet ziet. En dan dus op je router dat kanaal instellen :)
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:36:
[...]

Oke bedankt, maar hoe doe ik dat dan "even" :-) ?

Edit:
Heb nu Network Meter gedownload
Daar heb je niks aan, die meet alleen je eigen verbinding qua up en download. En dat die prut was wist je zelf al :P
Je moet http://www.metageek.net/products/inssider/ hebben :)

[ Voor 41% gewijzigd door The Eagle op 31-03-2011 22:43 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
1: Ik faal: want de tool heet inSSIDer.
2: http://www.metageek.net/products/inssider/download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke was net screenshot aan het uploaden van Network Meter omdat ik het niet kon vinden,
zal nu inSSIDer downloaden en proberen het te vinden.
Nogmaals dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/bg205y.jpg
Als ik op 5GHz klik staat er niets. "sitecom" is uiteraard van mij.

Plaatje is klikbaar.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:59
Zoals je al kan zien staan er een aantal "11" en "6" bij de channels in het lijstje. Veel routers staan standaard op kanaal 11. Je kan bij je router ook zien (en instellen) welk kanaal die gebruikt. Ik heb hier bijvoorbeeld gekozen voor kanaal 13. Werkt heerlijk, zit niemand anders op, dus ook geen storing.

Ik heb overigens precies dezelfde router, en dat gaat perfect. Blijven 2 dingen over:
- De router is niet goed ingesteld
- De router is brak, maar dat betekend dat je erg veel pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WL-351 ondersteunt de 5 GHZ band niet. Dus logisch dat je niets ziet.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb hem nu ook op kanaal 13 gezet, hoe ik dit gedaan heb:
Ik tikte 192.168.0.1. in de adresbalk, logte in, ging naar nederlands > draadloze instellingen > basis > kanaal 11 verandert in kanaal 13.

Is het juist wat ik nu gedaan heb?

Edit:
Bij inSSIDer is mijn channel nu verandert naar "13+9"

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13+9 is correct. De router bundelt twee kanalen om de hoogste snelheid te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had draadloze verbinding met 1 laptop, had ook de 2de laptop geprobeerd te verbinden, maar nadat ik met de tweede 2 websites bezocht vlogen ze allebei eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

heb je je laptops / pc's niet toevallig een vast IP gegeven ofzo?
DHCP refresh met een flusndns al geprobeerd?

Verder zie ik in je screenshot dat een Tele2 router een heel sterk signaal heeft. geen idee welke dat is, maar die drukt een hoop weg. Als ik naar je grafiek kijk zou ik hem op kanaal 3 zetten, dan heb je denk ik de minste last :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:11:
heb je je laptops / pc's niet toevallig een vast IP gegeven ofzo?
DHCP refresh met een flusndns al geprobeerd?

Verder zie ik in je screenshot dat een Tele2 router een heel sterk signaal heeft. geen idee welke dat is, maar die drukt een hoop weg. Als ik naar je grafiek kijk zou ik hem op kanaal 3 zetten, dan heb je denk ik de minste last :)
Oke ik zal het kanaal nu op 3 gaan zetten. Wat is een DHCP refresh met een flusndns? Hoe doe ik dat?

Edit:
Net nadat ik hem op 3 had gezet en hij het weer deed kreeg ik weer hoop, maar hij is toch weer overal uitgevallen. Ditzelfde gebeurde trouwens toen ik hem eerder op 13 zette.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Dhcp refresh doe je door in een commandprompt het vplgende in te tikken.

ipconfig /release
ipconfig /renew

een flush dns doe je ook in een cmd.

ipconfig /flushdns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Kan het dat je je router (en dan specifiek het draadloze deel) zwaar aan het belasten bent (met bijvoorbeeld torrents)?

Test indien mogelijk op zo'n manier dat je geen connecties open hebt staan (netstat -n in de command prompt) hebt staan puur om te controleren of de verbinding blijft bestaan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:59
Een eerder gemaakte opmerking zet me wel aan het denken.. => Hoe is je draadloze netwerk ingesteld, hoe zijn de ip-adressen van je laptops?

Je geeft aan dat een laptop het goed deed, totdat de ander aanging. Je router staat ingesteld als DHCP, maar van/ tot wel ip adres mag de router uitgeven als DHCP server?

Kan je op het moment dat je verbinding hebt eens aangeven wat je ziet met "ipconfig /all" en als je dan de 2e laptop aanzet hetzelfde voor die laptop doen, zodat je kan vergelijken welke ip-adressen ze krijgen toegewezen?

Verder is een print van het scherm waarin staat welke ip-adressen toegestaan zijn (dhcp instellingen router) ook wel handig. Misschien dat we je dan verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK13 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:02:
Dhcp refresh doe je door in een commandprompt het vplgende in te tikken.

ipconfig /release
ipconfig /renew

een flush dns doe je ook in een cmd.

ipconfig /flushdns
Nadat ik dit gedaan heb, doet hij het goed. (dat deed hij daarvoor ook al, maar heb toch maar even gedaan).
Ben benieuwd of hij goedblijft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
Het heeft waarschijnlijk niets met je probleem te maken maar waarom heb je een DHCP lease van 10 jaar ingesteld. Lijkt me een beetje erg lang...
Pagina: 1