Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 08:51
Het is geen verzoek in de zin van marktplaats, maar in de zin van gegevensherstel.

Een contact van me heeft problemen met zijn HDD, deze valt binnen 30 seconden tot 2 minuten uit en binnen die tijd op geen enkele manier benaderbaar.

Dit is een schijf uit een case van de externe WD Elements serie.

De productiedatum is 02 Jan 2010, P/N (Fabrikantnummer) onderop externe case: WDBAAU0015HBK-00.

Mocht iemand dezelfde HDD hebben dan horen we het erg graag aangezien er van de HDD geen backup meer is. Van de schijf kunnen we de elektronica overzetten en hopelijk dat de schijf dan weer in werking is en de gegevens te redden zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door KoalaBear84 op 31-03-2011 20:56 . Reden: Fabrikantnummer ]

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:04
zoek de firmware van de WD er ook even bij, want je zult het meeste kans op success hebben als je een bord overzet die dezelfde firmware heeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
Bedankt voor de tip.

Dezelfde firmware zoeken wordt moeilijk, heb 1 keer gehad dat de schijf in BIOS zichtbaar was, en dat was het enige 'contact' dat ik met de schijf kreeg.

Schijf moet iig van hetzelfde model zijn, de printplaat van 64 MB cache versie werkt er helaas niet op.

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:04
zet hier het volledige typenummer van de schijf ff neer. staat op de sticker van de schijf zelf. De laatste 5(ofzo?) karakters is de firmware waarmee hij draait voor zover ik weet. (zit me af te vragen of dat die 15hbk-00 op de externe case overigens niet is, aangezien dat wel het juiste formaat is)

Klinkt overigens als een warmte probleem wat je hebt. Printbaantje of elco wat door de warmte van het gebruik stopt met werken. na afkoelen werkt hij dan weer even. Als het je slechts om data retrieval gaat zou je kunnen proberen de schijf in de vriezer te gooien en kijken of hij koud lang genoeg leeft om te pakken wat je moet hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door sl1000 op 31-03-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
MDL (Model): WD15EADS - 11P8B1

Warmteprobleem zou kunnen, heb n.a.v. je tip wel even geprobeerd te blazen, maar dat hielp niet :)

Gaat puur om dataretrieval, babyfotos e.d., voor een vriend van me.

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 08:37
Waarom bel je het servicecentre van WD in Amsterdam niet eens? Stuur ik mijn klanten ook naar toe voor dit soort zaken mbt oudere disks. Weet uit ervaring dat productiedatum (serie) ook belangrijk is voor een succesvolle recovery!

code:
1
2
3
4
5
Netherlands     
00800-ASK4WDEU
(00800- 27549338) 
Monday-Thursday 9 am - 5:30 pm CET
Friday 9 am - 4 pm CET

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

het is een externe schijf...volgens mij gewoon een SATA2 geval toch? Kun je dat ding niet in een andere casing of rechtstreeks aan je PC hangen met een SATA kabel? Als dat wel werkt kun je iig de data overzetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:23
The Eagle schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:17:
het is een externe schijf...volgens mij gewoon een SATA2 geval toch? Kun je dat ding niet in een andere casing of rechtstreeks aan je PC hangen met een SATA kabel? Als dat wel werkt kun je iig de data overzetten :)
wss is de hdd defect, en wil die proberen met een nieuwe printplaat hem weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
Ik zal het service center eens bellen. Bedankt. Wist hier niet van.

Het is een externe schijf idd. De schijf is dan ook uit de casing gehaald en rechtstreeks op PC aangesloten, maar helaas dat geen soelaas.

Bedankt voor reacties.

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Dit is toch echt meer iets voor: http://tweakers.net/aanbod/ en verder informatie is met de GoT search wel terug te vinden onder andere waar je op moet letten zoals firmware en batch versies.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 06-04-2011 09:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.