cctv ombouwen tot ip camera met behulp van donor ip camera

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:51
Ik zou graag een onderwater IP camera aanschaffen, maar of je vind ze niet, of ze zijn schreeuwen duur.
De camera zal in mijn koi vijver zijn plek gaan vinden, en ik wil graag via internet deze kunnen bekijken.

Nu heb ik een hele mooie analoge camera gevonden, welke op zich prima geschikt is voor wat ik wil.
Voorkeur gaat uit naar iets als deze:
Afbeeldingslocatie: http://ep.yimg.com/ip/I/yhst-91037121088911_2056_1183993

of iets als deze:
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/263351175/Underwater_Camera_B_W_or_Color_Image.summ.jpg

Nu zijn dit dus analoge camera's en hebben een analoge uitgang, welke bv direct op de tv aan te sluiten is.

Wat als ik nou een goedkope IP camera koop zoals deze van dealextreme en deze open maak.
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_35425_1.jpg
link

Ga ik dan ergens op een printplaatje een analoge input vinden van het cameraatje wat erin zit? en zo ja als ik dat nou vervang voor het signaal van de onderwater camerama, gaat dat werken?

Ik snap dat het moeilijk in te schatten is, omdat er technisch te weinig gegevens bekend zijn, maar valt er in het algemeen iets te zeggen over de overeenkomsten van het signaal van een analoge en een ip camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 11:50
Nee, ik denk niet dat dat gaat werken. Het makkelijkste is denk ik een oud laptopje te pakken, met daaraan een USB capture card/TV card, en het beeld via iets als VLC over het netwerk te streamen.

Of je stopt een goedkope IP camera in een plastic zakje :+

[ Voor 13% gewijzigd door citruspers op 31-03-2011 20:45 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
ja daar heb ik ook al aan zitten denken, maar ik zou het graag wat netter oplossen dan met een "pc server".
indien ik geen andere mogelijkheid heb koop ik misschien zo'n dedicated video server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Ik zou die dealextreme camera in de epoxy gieten ofso. Lijkt me dat die dan ook wel waterdicht is ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Ja dat is wel een redelijk idee ja.. stukje plexiglas ervoor.
vooraf netjes scherp stellen
behuizing mal maken, camera erin en volgieten met epoxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Je zit misschien wel met warmteontwikkeling als je het in epoxy giet. Die ip-camera's hebben, in tegenstelling tot een 'passieve' camera, allemaal chipjes aan boord. Deze worden warm en in de epoxy kan deze warmte niet weg. Misschien iets om rekening mee te houden :)

Ik zou kiezen voor een leuke waterdichte analoge camera en deze dan aansluiten op zo'n dedicated video server. Die video server zorgt er dan wel voor dat het beeld via het netwerk/internet te benaderen is. Daarnaast staat hij droog en gekoeld :)

[ Voor 31% gewijzigd door BoyGenius op 31-03-2011 20:57 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Als het geheel onder water ligt zal het van buitenaf volgens mij genoeg gekoeld worden..
Nadeel is weer dat alle IP camera's relatief groot zijn anders zou je nog kunnen werken met een waterdichte behuizing van bv een onderwaterspot (lamp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zou hem niet in epoxy doen, maar gewoon in een waterdichte behuizing, je hebt eigenlijk maar 1 wartel/kabeldoorvoer nodig, dus dat is makkelijk waterdicht te houden. Weet niet hoe ver hij onder het water moet, anders zou je zelfs nog een transparante koker kunnen nemen die je aan de onderkant waterdicht maakt, en aan de bovenkant afdicht, en dan ergens bevestigd.
Andere optie is een DVR met netwerkfunctie waar je de CCTV op aansluit, maar dan zit je wel op +/- 300€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

SA007

Moderator Tweaking
Een ip cam ombouwen en een analoge cam eraan is niet onmogelijk, maar niet een paar draadjes omdraaien.
Dan moet je echt fysiek een chip vervangen en de interne software aanpassen.

Er zijn overigens ook routers met usb2 (wel een met usb2, usb1 is te traag) waar je iets als openwrt op kan zetten.
Als je daar een usb capturekaart in drukt en wat drivers opzet heb je in principe hetzelfde als wat er in een IP camera zit alleen dan met een tv ingang.
Wel flink wat linux softwarekennis voor nodig, niet iets wat een leek even doet.

Andere opties:
Met een IP camera een TV filmen :P
PC(tje) ipv router, verbruikt wel flink meer stroom en is een stuk groter.
Je hebt IP-capturekaarten, heb er hier ook liggen, maar zijn schreeuwend duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 09:43

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Ja ik ken het idee, video server heten die dingen volgens mij.
Probleem is dat ze eigenlijk beetje boven mijn budget zijn.
Ik zou graag een onderwater camera hebben in mijn koi vijver, maar het is puur ter hobby en vermaak.
Als ik dan alles ga optellen kom ik al gauw aan zo'n 200 a 300 euro.

Het idee van een router ombouwen met een USB camera zou nog kunnen.
Ik heb wel enige linux kennis, maar ik heb er de tijd niet voor.
Is er ergens een compleet werkend pakket bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Voor die Aviosys 9100 is er ook apparte firmware beschikbaar van yoics.
Ze hebben daar de 9100a als voorbeeld gebruikt om te laten zien dat ze producten naar hun hand kunnen aanpassen. In principe geven ze er geen support op, nog van Aviosys nog van yoics, maar het schijnt netjes te werken.

yoics.com

Nu nog even een goedkoop adres vinden voor die 9100a video server, en dan gaan we van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikje1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 20:59

Ikje1979

Never argue with an idiot.

Je zou ook opzoek kunnen gaan naar een AXIS M7001 Video Encoder, deze heeft een analoge ingang en levert een ip-camera stream op. Daarnaast wordt deze ook als Covert Surveillance Kit verkocht met een waterdichte camera tot +- 1,5m

Don't judge me on my creatifity, my genie is mentaly challenged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
jackel7007 schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:15:
Voor die Aviosys 9100 is er ook apparte firmware beschikbaar van yoics.
Ze hebben daar de 9100a als voorbeeld gebruikt om te laten zien dat ze producten naar hun hand kunnen aanpassen. In principe geven ze er geen support op, nog van Aviosys nog van yoics, maar het schijnt netjes te werken.

yoics.com

Nu nog even een goedkoop adres vinden voor die 9100a video server, en dan gaan we van start.
Grappig.. Ik wist niet van het bestaan van die software, eens proberen.

Ik heb nog zo'n ding ergens in de kast liggen. Ik heb 'm gekocht bij compgeeks een aantal jaar terug
http://www.geeks.com/deta...=BLK-9100A-PLUS-N&cpc=SCH

Als ik 'm kan vinden en je interesse hebt hoor ik t wel

Een Axis ding is leuk, maar veel te duur.. tenminste voor zo'n budgetcamera.

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 04-04-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

De oplossing: http://www.dealextreme.co...ideo-capture-adapter-5707 met een oud laptopje/pctje (kijk is op marktplaats/V&A, staan er zat, als het XP of Ubuntu server kan draaien en er een netwerkaansluiting op zit is het al gauw goed).

Met uitbreidingsmogelijkheid tot 4 cams: http://www.dealextreme.co...surveillance-dongle-11127.
-> Support remote surveillance and PTZ control through web browser, support dynamic domain name.

Allebei onder de $10.

V&A aangeboden: Asus Eee PC 4G < Prima dingetje om als server te laten dienen, de accu fungeert als UPS....

Voor 85 euro + camera ben je dan klaar.

[ Voor 54% gewijzigd door donny007 op 05-04-2011 08:16 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Op zich is de 9100a qua stroomverbruik en gemak het goedkoopste.
Echter ik twijfel aan het aantal FPS wat deze voort brengt.

DJsmiley, ik hoop dat je mij dit kan / wil laten weten.
al zou een live demo nog mooier zijn _/-\o_ :9~

zo'n laptop aansluiten is aardig, en ik heb nog wel een oude staan.
Maar je zit dan toch weer met software en drivers. ik geloof dat ik toch meer neig naar een kant en klaar oplossing als de 9100a.

Wat de voorgestelde Axis betreft, deze kost al gauw meer dan 300 euro wat ik teveel vind voor wat hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koertj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 14:23
Ik denk het goedkooste zal zijn een gedkope ip camera in een huis te plaatsen.
Daarbij moet je er wel voor oppassen dat die ledverlichting niet weerkaats in het glas waardoor de camera 'kijkt', dan zie je nog niks.
Ik heb ook zogenaamde Dome camera's gezien, als je die beter zou inpakken, of een Dummy Dome als onderwaterhuis zou gebruiken voor een goedkopere ip camera.
Je kunt ook op marktplaats kijken of er nog mensen onderwaterhuizen van oude video- of foto-camera's aanbieden.

Dan nog een alternatief:
Er is een usb over IP verlenger. Daarmee kun je een webcam aansluiten op je pc via netwerk.
Als je dan een (Server) PC in je netwerk hebt, kun je een goedkope webcam plaatsen, en de Webcam via Webcam software/freeware bekijkt. (Of via remote destop waneer windows)
Ik zag die usb/ip verlenger voor 20 a 30 euro. En een webcam is via marktplaats volgens mij zeer goedkoop te verkrijgen. En hij is klein, zou in een waterdichte behuizing van een analoge bewakings cam zo te plaatsen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Ik zou het wel in die zin doen, maar dan toch een encoder kaart in je pc plaatsen ( die staat vast ook wel altijd aan, beetje tweaker.. :p ).

bijv. deze http://www.centralpoint.n...art-sec-pcc10-num-488298/
komt op 63 euro..
En die kabel die aan de camera zelf zit kun je wel verlengen tot waar je vaste pc / server staat.
Een klein video encodertje is zeker makkelijker ( analoog in, netwerk uit ), maar zijn meestal duurder.. of misschien via ebay ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koertj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 14:23
Je kunt hier ook nog kijken voor een paar bouwtips:
http://forum.nvn-koi.nl/index.php?topic=14415.0
Pagina: 1