Cpu gebruik hoog maar geen proces gebruikt veel

Pagina: 1
Acties:

• niek1991
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05-2025
Hallo,

Als ik niks doe met mijn pc zit mijn CPU gebruik toch zo rond de 30 a 40 % terwijl er geen proces is die veel gebruikt, ze zitten eigenlijk allemaal rond de 0 %. Als ik dus iets anders opstart zit mijn CPU gebruik al gauw rond de 100%. Ik heb al malwarebytes laten lopen, deze vond een trojan en die is verwijderd. Ik zal even de specs van mijn pc vermelden.
Intel Core2 Quad Q8400
OCZ 4GB Ram
Ati Radeon X1950 Pro
Dit draai ik op Windows 7 professional 64-bit. Gewoon een originele windows van MSDN.
Ik zal nog wat foto's van mijn taakbeheer toevoegen.
En wat me opvalt is dat er zo weinig processen draaien, of ligt dat aan mij?
Ik hoop op een oplossing.

Alvast bedankt,

Niek Frazer
http://img33.imageshack.us/i/pc1kf.jpg/
http://img33.imageshack.us/i/pc2y.jpg/

Verwijderd

Schroef de boel eens open en maak de ventilator en koeler eens stofvrij. Dat wil nog wel eens de oorzaak zijn van hoge processor load en hoge temps.

• Dazzleware
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07-2024

Dazzleware

Habetis bona deum

links onderin bij taakbeheer en dan het tabblad processen staat "processen van alle gebruikers weegeven", klik daar eens op.

Verwijderd

Als ik zo het screenshot bekijk van je taakbeheer, zie je linksonder staan dat er 41 processen draaien. Klik inderdaad eens op "processen van alle gebruikers weergeven", dan zal je zien dat er meer tevoorschijn komt.

• niek1991
Mijn pc heb ik laatst al helemaal stofvrij gemaakt omdat die CPU net nieuw is.
Ik zal even een foto bijvoegen van alle processen, bedankt voor de tip trouwens vond het al zo raar ;)

http://img546.imageshack.us/i/pc3l.jpg/

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:33
Je CPU wordt niet terug geschroefd als je systeem idle is door de energiesettings? Daarnaast, heb je indexering aan staan?

Desktop | Server | Laptop

• niek1991
Ik heb mijn energiesettings op hoge prestaties staan, voor de rest zou ik niet weten of ik dat ergens heb ingesteld. In ieder geval niet bewust. En of ik indexering aan heb staan weet ik ook niet, kan ik dat ergens zien?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een hoog cpu gebruik door nt kernel systeem kan duiden op een driver die in de knel zit, of een verkeerde driver.

• niek1991
ooh ik heb wel al een paar keer een foutmelding gekregen dat mijn beeldschermadapter niet goed werkte en hersteld was, zou dit er mee te maken kunnen hebben?

• boelensman1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02 21:23
Start je PC anders eens op in veilige modus, als het goed is word dan de video-driver niet gebruikt.
Wat is dan je CPU gebruik?

CTO van Appeal

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 16:55
Waarschijnlijk is het je videokaart, ik heb dit een maand geleden gehad met een HD5450. Toen ik er een nVidia kaartje in stopte kwam de CPU weer tot rust.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ipv gokken misschien even procexp draaien:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653

Daar ga je ook verborgen CPU verbruik in zien zoals hardware interrupts.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MPeek schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:27:
Waarschijnlijk is het je videokaart, ik heb dit een maand geleden gehad met een HD5450. Toen ik er een nVidia kaartje in stopte kwam de CPU weer tot rust.
Het kan zijn dat slechte drivers of defecte hardware veel hardware interrupts veroorzaken, waardoor de CPU load hoog ligt. Maar het kan evengoed nog aan duizend andere dingen liggen. Vandaar dat de tip om Process Explorer even te gebruiken een hele goede is. Dat programma geeft véél meer informatie dan taakbeheer.

• niek1991
Dank je wel voor jullie hulp, na het installeren van een update voor mijn beeldscherm zit mijn cpu gebruik steeds rond de 0%. Waarschijnlijk ligt het wel aan mijn videokaart dus die maar een keer veranderen dan. Dit las ik namelijk op de amd site: Note: AMD’s DirectX 9 ATI Radeon graphics accelerators are not officially supported under Windows 7. If the user chooses to, they can install the ATI Catalyst Windows Vista graphics driver under Windows 7. Please be aware that none of the new Windows 7 graphics driver (WDDM 1.1) features are supported (as the Windows Vista level graphics driver is limited to WDDM 1.0 level support).
Pagina: 1