Toon posts:

Wifi via Dell D630 werkt wel, via medion laptop niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt langzaam aan een beetje gestoord hiervan. Er is Tele2 Internet to 50Mb/s opgeleverd met een zwarte rebranded Thomson modem/router.

Ik heb een DSL signaal, Ik heb bekabeld een internetverbinding. Nu heb ik Wifi ingesteld en bij een Dell D630 laptop werkt dit prima. Dus WiFi werkt WEL!

Nu stel ik dezelfde security settings in op een Medion laptop, maar ik krijg met geen mogelijkheid een IP adres. Ook een HTC mobiele telefoon krijg ik niet aangemeld op de Tele2 AP. Ik zie de AP wel in netwerkomgeving.

Ik heb inmiddels ook alle andere opties geprobeerd, inclusief het verwijderen van de encryptie. Maar ook met een open Wifi verbinding krijg ik de Medion laptop (en telefoon) niet aangemeld.

Zowel de Dell laptop als de Medion laptop draaien Windows 7 32 bits en hebben beiden een Wireless N netwerkadapter.

Hebben jullie nog suggesties want ik weet even niet meer wat ik nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de router even kijken of er een MAC filterign is toegepast. Ook hoe groot de DHCP scope is (m.a.w. hoeveel IP adres kan hij uitdelen)?
Als de Medion met kabel word aangesloten, werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen MAC filtering actief en de DHCP scope is van 192.168.1.10 - 99 dus 90 adressen.

Bekabeld doet de Medion het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Bij de Thomson heb ik wel vaker het probleem gehad dat de Wifi zowel met WPA en WPA2 wordt beveiligd, probeer de wifi beveiliging op aleen WPA2 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik nog een keer (dubbel) checken. Ik heb de beveiliging al een keer op WPA only en WPA2 only gehad. Zelfs de beveiliging helemaal verwijderd, maar kreeg met de Medion geen verbinding opgezet. Op andere WiFi netwerken heb ik geen problemen met de Medion laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:29

lier

MikroTik nerd

Krijg je wel verbinding als je een vast IP adres in stelt?
Al naar drivers en firmware updates gekeken?

Welke WiFi nic zit in de Medion laptop?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1