Toon posts:

Driver issues feedback..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste Tweakers. Ik weet niet zeker of ik hier wel juist zit, maar bij een ctrl+f op drivers vond ik toch niets terug.

Ik speel sinds kort een nieuwe game : RIFT, een mmorpg zoals sommige al wisten.
Hiervoor heb ik een upgrade gekocht.

Hier even een deeltje van de dxdiag : http://pastebin.com/5UBL8W69 voor hardware te bekijken.

De game system req : http://telarapedia.com/wiki/System_Requirements

Ik ken echt niet veel van PC's, de pc is een HP Pavillion P6K series (p6511be)

Nu het probleem is, veel mensen met een 4XXX kaart halen een 30+fps op medium.
Mijn pc haalt max 23fps ofzo gelijk welke setting :/

Heb reeds meermaals gepost op RIFT forum zelf maar niet veel geluk gehad op feedback, dus hoopte ik dat mijn dagelijkse bezoek aan T.net mij mss eens wat kon bieden ?

Alvast bedankt..

PS: Ik weet dat een 5770HD geen overkil is, maar toch voldoende voor medium-high op 40-50fps hoopte ik.

Verwijderd

Topicstarter
Oh and for the record heb windows 7SP1 & cataclyst drivers pack (van gisteren nog) geupdate..

Echt irritant :/

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Om te beginnen wil ik je even wijzen op de edit Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop zodat je niet meerdere berichten achter elkaar hoeft te plaatsen ;)

Daarnaast kan het volgens mij van alles zijn. Misschien is het handig om je specs even in het bericht zelf te posten, ook wat voor HDD je gebruikt et cetera. Je zou eens wat onderdelen los van elkaar kunnen stressen om te bepalen waar de bottleneck zit. Heb je hier bij andere games ook last van of alleen bij deze?

[ Voor 8% gewijzigd door Rupie op 31-03-2011 19:04 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
AMD Phenom 2 X6 105T Processor
5GB RAM DDR3
ATI Radeon HD 5570
750gig

Niet veel meer info dat ik zelf kan vinden omtrend mijn HP Pavilion P6K Serie (p6511be).

Als ik een ctrl alt delete 'test' doe gebruik ik maar 15% van de cpu dus die is zwaar genoeg dacht ik.
Ik speel ook nog Stacraft 2, dit houd een steady 29FPS en alles op 'ultra'.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-02 20:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dan lijkt mij gewoon dat dat spel slecht geoptimaliseerd is voor ATI / jouw kaart specifiek.
Zijn er geen updates voor het spel zelf ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Ja volgens sommige wel maar so far geen official feedback erond. Het is aangenaam speelbaar, maar soms lag je toch in 'major city' e.d.

edit : Is er geen software tool of dergelijke die je pc eens kan testen/scannen zodat je weet of de fout al dan niet aan mij zou liggen ? soort 'drivers benchmark' of weet ik veel :/

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de 5570 is dus gewoon crap. Ik dacht dat ik een 5770 had heel de tijd -_-

Heb hier een extra PSU liggen van 590W(heb nu maar 300)

heeft een 1x 6pin PCI Expert en 6x 4pin molex, 2 x4pin P4. Is een 'LOGON ATX 590W'

Welke kaart raden jullie aan en waar kan je dit het beste kopen ? Ben zelf van België, online shop is ook goed (visa beschikbaar). Misschien een 6950 ofzo ? En gaan de prijzen 'soon' nog dalen of maakt het niet uit als ik nog 2maand zou wachten ?

Grtz.

Edit : nieuws: Verschillende HD 6790's duiken op
Hmm. Cheap & goed genoeg voor een 2-3 jaar op ultra te spelen ? (Dungeon sige 3/ Starcraft 2 / Diablo3/ GW2)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 18:26 ]

Pagina: 1