Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Syncen met NAS, twee PC's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen!

Graag jullie advies over hoe ik het beste mijn documenten hier thuis kan synchroniseren. De situatie is als volgt, we hebben een NAS (d.m.v. Freenas) die wat mij betreft de hele dag aan kan staan. Daarnaast hebben we twee laptops in gebruik.
Nou run ik een bedrijfje en het is handig om de zakelijke documenten op beide laptops te hebben. Eigenlijk moeten de bestanden dus hetzelfde zijn op zowel laptop A en B als op de Freenas (ivm backup/veiligheid).

Ik vraag af hoe ik dit het beste kan opzetten. Ik heb e.e.a. gelezen over rsync en dat lijkt me wel een goede optie. Kan ik dan beide laptops met één map op de NAS synchroniseren?
En, het zal wat minder vaak voorkomen, maar hoe zit het als ik op beide laptops, kort na elkaar, eenzelfde bestand aanpas? Ik ben bang dat als ik op laptop A werk en dat opsla, en kort daarna op laptop B hetzelfde document aanpas dat ik dan nog met een oude versie werk, waardoor de aanpassingen van laptop A weer verloren gaan? Op de een of andere manier zouden de documenten dus moeten synchroniseren zodra er iets wordt opgeslagen denk ik. Is dat mogelijk?

Ik hoor heel graag jullie advies en hoe jullie hiermee omgaan. Alvast hartelijk dank.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het softwarepakket Unison is bedoelt voor situaties als de jouwe.
Unison kopieert data heen en weer.
Dat doet het slim, als een bestand maar een klein beetje verandert is dan hoeft het alleen de veranderingen door te sturen, daardoor is het snel.
Als een bestand aan twee kanten aangepast is krijg je een waarschuwing zodat je zelf kan beslissen wat er mee moet gebeuren.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt goed capslock! Installeren is nog best een crime zo lijkt het, maar als ik daar een middagje voor ga zitten moet het wel lukken hoop ik. Bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, installeren is me nog niet gelukt. Ik krijg de melding dat "libgdk-win32-2.0-0.dll" ontbreekt.
Ik heb vervolgens GTK+ (2.22.1-1) gedownload. Heb vervolgens op aanraden van deze website de boel uitgepakt in c:\program files\common files\gtk\2.0\bin en heb die map ook toegevoegd aan de PATHs, maar de error bleef.

Vervolgens heb ik uit dat GTK+ pakket maar gewoon de gevraagde dll gehaald en die in de windows map gegooid. Dit werkte in zoverre dat hij nu een andere dll mist die ik niet terugvind in het GTK+ pakket ("libcairo-2.dll").
Ik kan die ook wel weer gaan downloaden maar ik heb zo'n gevoel dat dit niet de manier is :') Wie kan mij een beetje op weg helpen?