[W7] how to blokkeren installatie google chrome op desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Misschien ongewoon om deze vraag te stellen, maar nadat ik voor een vriend zijn laptop heb verfrist met Win 7, 4 Gig aan geheugen en wat ruimere hardeschijf wil ik voorkomen dat hij onbezonnen software kan installeren/laat installeren maar tevens wil voorkomen dat hij niet het gebruiks ongemak heeft van een gast account.

Hoe voorkom ik bijv. dat hij Google Chrome kan installeren (bijv.) of google toolbars of andere browser hulpjes muv Roboform wat ik voor hem zelf installeer. Welke regedits kan ik bijv. hiervoor toepassen.

[ Voor 5% gewijzigd door DocSnuggels op 31-03-2011 17:39 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Ondanks dat ik de reden snap dat je dat wilt voorkomen dat hij rotzooi gaan installeren(continue moeten helpen als hij weer wat geinstalleerd heeft), vindt ik het een beetje raar dat je voor je vriend gaat bepalen wat hij wel en niet met zijn laptop mag doen. Ik zou eerder met je vriend gaan praten en hem uitleggen dat hij moet opletten wat hij aanklikt bij een installatie en dat hij niet zomaar alles moet installeren. Dat lijkt me beter dan voor hem gaan bepalen wat hij wel en niet mag doen op zn eigen laptop.

[ Voor 3% gewijzigd door dragon4ce op 31-03-2011 17:48 ]

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ben het helemaal eens met dragon4ce, maar als het perse moet:

maak een hidden admin account en maak het andere account een user

BTW waarom wil je Chrome blokkeren?

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 31-03-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DocSnuggels schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:38:
Welke regedits kan ik bijv. hiervoor toepassen.
Geen.

Als je dit al zou willen doen moet je maar eens naar (Local) Group policies kijken, maar of dat kan hangt van de exacte versie af - helaas vermeld je dat weer niet.

Nog even los daarvan: [google=block software installation standard user Win7] of [search=software installatie door gebruiker voorkomen] kan je al op wat ideeën brengen.
Dan zien we liever dat je zelf daar alvast naar gaat kijken, en dan kunnen we je altijd nog verder helpen.
We hebben niet voor niks een paar kleine doch doeltreffende huisregels all over het forum:
Voordat je een topic opent
De openingspost

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.