Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Een vraag: ik wil binnenkort een nieuwe tablet aanschaffen met Android 3.0 (Honeycomb. Tablet wordt de Asus Eee Pad Transformer). Er zijn voor mij echter nogal wat twijfels, om de belangrijkste te noemen: het syncen van mijn Iphone 3gs met deze tablet.

Itunes is alleen beschikbaar voor Windows en Mac (zover ik weet) en zonder itunes kun je (zover ik weet) je Iphone niet syncen. Dit zou dus moeten betekenen dat ik mijn Iphone niet kan aansluiten op die eventuele Android tablet.

Weet iemand of er toch een juiste Itunes versie, of andere software beschikbaar is waarmee je je Iphone kunt syncen?

Snap dat een Iphone koppelen aan een androidtoestel vragen is om moeilijkheden maar toch...

Bij voorbaat dank!

Robert

PS Ik heb wel over doubletwist gelezen, maar dit doet precies het omgekeerde: een Android telefoon syncen op een ander platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkstar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-02-2022
Ik zie zojuist Dropbox 1.0.28 (meuk: Dropbox 1.0.28) verschijnen in de menutracker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja... vraag jezelf eens:

WAT wil je Syncen?

Muziek? Ik weet dat iTunes geen andere devices dan iDevices ondersteunt, en terecht, iTunes is een drama. Overweeg je muziek als losse bestanden gewoon op de Android Device te knallen door middel van een "tussen PC", vlak voor ik mijn iPad verkocht kon je door iTunes op de machine gezette bestanden niet in dropbox knallen, dus helaas geen muziek rechtstreeks.

Films? Zelfde

Mail? Wat gebruik je? Exchange of iMap, of een webmail: makkie! Gewoon account instellen in de droid en klaar.

Contacten? Zelfde als mail, zeker met Google/Exchange accounts is het eenvoudig. Of je pakt facebook, twitter, of wat voor andere app dan ook die een vorm van contacten heeft en je "merged" je contacten zo in elkaar!

Agenda? Zelfde, hoewel google calendar makkelijker is. Mogelijk kun je je iOS calendar exporteren en importeren in Google Calendar.

Ik geloof dat het lastigste media en afbeeldingen zal zijn, simpel vanwege de walled garden die iTunes heet.

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 31-03-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheDarkstar, Umbrah,

Bedankt voor de reacties :D Eigenlijk gaat het me alleen maar om muziek (niet eens films): mail heb ik Hotmail en Gmail, geen probleem dus en de rest kan ik makkelijk los managen.

Maar dan muziek: een "tussen-pc" zou een prima oplossing zijn, zij het dat mijn huidige PC werkelijk uit de oertijd stamt en ik niet anders kan dan zo snel mogelijk een tablet/netbook (zoals de Eee Pad Transformer) aan te schaffen en dit ding (van het niveau Pentium 4, 512 MB geheugen) bij het oud vuil te zetten. Bovendien heb ik bij een tussen-pc zoiets van: dan is het de moeite niet waard, dan gewoon liever een Ipad zonder gedoe, kost meer geld maar dan werkt het gewoon prima.

Betreffende Dropbox: vervelend dat het bij de Ipad verkeerd ging. Al mijn muziekbestanden zijn echter losse Mp3tjes geimporteerd in Itunes, dus staan die volledig los van Itunes. Dit lost het "Ipad-probleem" op toch? Echter nog een vraag over Dropbox: betekent dit, dat als ik bestanden via Dropbox op mijn Iphone zet, deze niet geintegreerd zullen zijn in mijn "Ipod"? (dat wil zeggen: ze zijn alleen als losse bestanden te openen vanuit de Dropbox app?) Want dan is het ook behoorlijk geklungel met afspeellijsten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Ook een iPad moet je, om muziek mee te syncen, aan een computer hangen. Sowieso: het is het eerste waar hij om zeurt zodra je hem uit de doos haalt: Please connect to PC.

Ja, als het losse MP3-tjes zijn, dan kun je de losse MP3-tjes gewoon in een folder van je nieuwe Android toestel zetten, eigenlijk elke muziek app die ik tot nu toe tegen ben gekomen op mijn Desire (variërend van Winamp tot de standaard HTC Muziek app, Google muziek app en RockPlayer) werkt gewoon.

Het probleem is vooral met in iTunes aangekochte muziek, die wordt op een of andere vage manier in een database gezet.

Maar goed, als je ergens iTunes op draait, dan zie ik sowieso het probleem niet.