Toon posts:

A/V receiver, multi room

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Eind van het jaar ga ik verhuizen en heb in mijn nieuwbouw "multi-room" leidingen laten leggen. Niets meer dan een lege buis naar een andere kamer dus ;)

Nu ben ik op zoek naar een mooie (is betrekkelijk) AV Receiver voor bij mijn televisie. Aantal criteria:

-HDMI Repeater (1.4)
-Multizone audio (+video is een plus)
-Ethernet aansluiting (meerendeel van mijn audio staat op een server)
-Minstens 2x optical in
-Prijs het liefst rond de 1000,-

Graag advies en ervaringen.
(je mag dus ook melden als het geen handige setup is en ik beter een goedkopere av receiver moet kopen en een squeezebox, maar bij bij geldt meestal, minder apparatuur = goed)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Tsja, voor minder kan je een nieuwe flatscreen aanschaffen met netwerkverbinding er op. waarschijnlijk kan je die wel een beetje hacken (desnoods via dns) zodat het ook av van je nas haalt.

dan alleen nog een paar squeezeboxes om in de verschillende kamers geluid te hebben, iedere kamer eigen muziek.

Je kan het wel allemaal regelen vanuit een receiver, maar afhankelijk van de afstand tussen de kamers, lijkt het mij dat de (hdmi) kabels op een gegeven moment een beetje heel lang worden.

[ Voor 44% gewijzigd door sariel op 31-03-2011 16:03 ]

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Mijn televisie heeft zo'n verschikkelijke DLNA ingang. Ondersteund bijna geen enkel formaat etc etc.
Huiskamer:

-Humax 5200 (ziggo)
-Mediaspeler (op dit moment Lacie Black Max)
-Versterker
-Wii
-5.1 surround voor de huiskamer

Audio opties voor slaapkamer/badkamer/keuken (loze leidingen)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Wat heb je zelf al gevonden?

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij voldeed de:
Harmon Kardon AVR 3600 redelijk aan de eisen, maar ben niet zo blij met de "extra afstandsbedieningen"

Onkyo TX-NR3008 (buiten budget)

Denon AVR 3311 (niet ECHT mooi, maar volgens mij wel multi room en ook net buiten geplande budget)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
gezien je prijsgrens is er natuurlijk altijd nog wel wat budget voor een leuke universele afstandsbediening ;) Kijk ook eens naar de lichtere series van Onkyo. Wat ik een beetje mis zijn de speakers die je erop wil aansluiten...

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik nog niet uitgezocht.

De lichtere van denon kunnen volgens mij toch geen netwerk audio afspelen???

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:34

Tazzios

..

muppet99 heeft het ook over Onkyo ipv denon:
pricewatch: Onkyo TX-NR509 Zilver - AV Netwerk Receiver

waarom een HDMI repeater trouwens ?

[ Voor 11% gewijzigd door Tazzios op 31-03-2011 16:48 ]

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-01 15:26
Misschien loont het om op de 609 te wachten.

there's no tweak without the tweaker

Verwijderd

Topicstarter
Tazzios schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:47:
muppet99 heeft het ook over Onkyo ipv denon:
pricewatch: Onkyo TX-NR509 Zilver - AV Netwerk Receiver

waarom een HDMI repeater trouwens ?
Meerdere inputs, 1 output? Minder kabels naar mijn televisie

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:34

Tazzios

..

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:15:
[...]

Meerdere inputs, 1 output? Minder kabels naar mijn televisie
a ok.hoeft dus niet perse een repeater te zijn dus pass-trough is ook goed.
De functie meerdere in, 1 out is standaard voor receivers.

Verwijderd

Topicstarter
virtualJac schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:48:
[...]
Misschien loont het om op de 609 te wachten.
http://www.eu.onkyo.com/products/TX-NR609.html
-Playback of Audio Files Through Local Network (MP3, WMA, WMA Lossless, FLAC, WAV, Ogg Vorbis, AAC, LPCM)

-Powered Zone 2 and Zone 2 Line-Out for Distributed Audio Playback in Another Room

Die is er toch al? Maar hoe bedien ik die tweede zone?

Ben van de Denon Ipod app eigenlijk wel gecharmeerd.

Nu staat er overal wel bij dat ze die ethernet audio afspelen, maar doen ze dat ook naar zone 2? Begreep dat Harman Kardon aleen analoog naar zone 2 stuurde (ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Tazzios schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:19:
[...]a ok.hoeft dus niet perse een repeater te zijn dus pass-trough is ook goed.
De functie meerdere in, 1 out is standaard voor receivers.
Sorry voor de vraag, maar wat is precies het verschil??

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:25:
[...]
Sorry voor de vraag, maar wat is precies het verschil??
HDMI Repeater is de naam welke sommige merken aan de functie HDMI Processing geven. Naast HDMI Processing heb je ook HDMI Switching.

Elke receiver met HDMI ondersteund HDMI Switching. Dit houdt in dat alle apparaten met HDMI naar de receiver kunnen worden verbonden en dan met één HDMI kabel naar de tv. Echter wil het nog niet zeggen dat de receiver dan ook het audio deel uit het HDMI signaal kan halen, daarvoor heb je een receiver nodig met HDMI Processing.

Met HDMI Switching kan de receiver alleen schakelen tussen bronnen. Beeld en geluid worden dan naar de tv doorgestuurd. Voor geluid over de receiver moet je dan een extra kabel leggen. Dus bijvoorbeeld nog een extra optische kabel vanaf de gameconsole of DVD-speler.
Met HDMI Processing is dit niet nodig: de receiver haalt het audio deel vanaf het HDMI signaal. Het audio deel wordt over de speakers weergegven en het beeld wordt naar de tv gestuurd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mijn mediaspeler decodeerd DTS niet zelf. Ik kan deze optisch verbinen of met alleen de HDMI. Welke HDMI functie moet ik dan hebben voor welke setup?

En pass-through heeft ook upscaling? Of alleen de repeater?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Nu ben je dingen door elkaar aan het halen. HDMI Processing en Switching zegt alleen iets over de functie van de HDMI poorten op de receiver.

Dat de mediaspeler zelf geen DTS kan decoderen wordt opgelost in de receiver. Maar elke receiver tegenwoordig heeft wel DTS HD en Dolby TrueHD codecs, dus alles is dan wel te decoderen door de receiver.

HDMI pass-through is dat de receiver beeld en geluid door kan sturen indien de receiver in stand-by staat. Dus dan hoef je niet altijd via de 5.1 setup te spelen.

Upscaling is wéér wat anders. Je hebt alleen upscaling, dus bijvoorbeeld dat de ingevoerde bron tot 1080p gescaled kan worden.

Echter heb je ook analog to HDMI (digital) conversion. Dat wil zeggen dat analoge bronnen (component, VGA, S-video en composiet) naar digitaal omgezet kunnen worden zodat je echt maar aan één HDMI kabel naar de TV voldoende hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Man wat een jungle ..... en dan wil ik ook nog dat dat ding niet lelijk is ... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Probeer op dit moment de verschillen uit te zoeken tussen de

-onkyo tx-nr1008
-denon 3312 (juni 2011)

Beiden voldoen volgens mij aan alle eisen en kosten. Beide via Ipod Touch als afstandsbediening voor de multizone etc.

Waar zou jullie voorkeur liggen??
Pagina: 1