cpu vs gpu

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xphero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-01-2024
Hey,

Ik wil een nieuwe laptop kopen, maar twijfel nog tussen 2 configuraties. De laptop dient om algemene dingen te doen, zoals internet en word, fotobewerking, mss een klein beetje videobewerking maar ook om mee te gamen, vooral starcraft 2 in hoge resolutie en enkele games die nog moeten uitkomen.

Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Config1:
cpu: Core i7-2630qm
gpu: HD Radeon 6970 2gb

of

Config 2:
cpu: Core i7-2720qm
gpu: Nvidia Gerforce Gtx 460 1.5gb

Voor de rest is alles gelijk zoals 17" scherm , ...

Config 2 is ong. €130.00 duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Beide processors zijn snel en verschillen enkel in kloksnelheid (link).

GPU 1 is wel (veel) sneller dan GPU 2. Maar wil je echt een snelle laptop, prop er een SSD in. Dat scheelt pas echt veel in algemene performance.

edit: dit had je overigens ook zelf misschien wel kunnen googlen...

edit 2: hoe google ik performance bij elkaar:

Ruwe schattingen voor GPU: wikipedia. Link 1, Link 2.

En op gerforce zul je niets vinden. Even spelling checken dus.

[ Voor 44% gewijzigd door M2M op 31-03-2011 15:38 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xphero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-01-2024
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb dat ook gegoogled, maar ik weet niet hoeveel het verschil in kloksnelheid bedraagt, ok 0.2 per core, maar merk je dat goed in gebruik?

Ik ging er zoiezo een ssd insteken.

Dus u zou kiezen voor config 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-07 20:42
Zeker weten, al helemaal omdat een 6970 het met gemak wint van een GTX460

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Xphero schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:55:
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb dat ook gegoogled, maar ik weet niet hoeveel het verschil in kloksnelheid bedraagt, ok 0.2 per core, maar merk je dat goed in gebruik?

Ik ging er zoiezo een ssd insteken.

Dus u zou kiezen voor config 1?
dat is het punt, ietsje verder kijken dan je neus lang is. Zie de tabel in de links die ik je heb gegeven en kijk naar processing power (gigaflops). Dat geeft je een indicatie hoeveel sneller kaart 1 is t.o.v. kaart 2. Zoek anders gewoon benchmarks op met google.

Ps. kloksnelheid is niet gelijk aan de snelheid van de kaart... Er zitten veel meer factoren aan waardoor de kloksnelheid veel minder van invloed is.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

M2M schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:33:
Beide processors zijn snel en verschillen enkel in kloksnelheid (link).

GPU 1 is wel (veel) sneller dan GPU 2. Maar wil je echt een snelle laptop, prop er een SSD in. Dat scheelt pas echt veel in algemene performance.
Een SSD geeft je geen hogere framerate bij games. Dingen laden alleen sneller en de pc start sneller op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Op GoT verwachten we dat je zelf inzet levert alvorens een topic te openen, het is mij duidelijk dat je dat niet hebt gedaan.

Zeker bij een vraag die al 100x eerder is gesteld moet het niet moeilijk zijn om google aan te slingeren met de juiste zoektermen, tip: [google=mobile graphics card benchmarks].

Deze gaat op slot, doe de volgende keer wat onderzoek voordat je een topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.