Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Exchange 2007 EMC dismount-database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een probleempje met het dismounten van een database in de Exchange Management Shell en ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Ik heb Exchange 2007 SP1 geinstalleerd staan op een Windows Server 2003 R2 Standard x64 machine.

Nu wil ik in EMC een mailbox dismounten. Nu heb ik verschillende commando's geprobeerd, maar allen zonder succes.

Commando: dismount-database -identity 'ex01\mailbox scholtens bouw\mailbox scholtens bouw.edb'
Foutmelding: Dismount-Database : The operation could not be performed because object 'ex01\m
ailbox scholtens bouw\mailbox scholtens bouw.edb' could not be found on domain controller 'ps01.scholtens.eu'.
At line:1 char:18
+ dismount-database <<<< -identity 'ex01\mailbox scholtens bouw\mailbox scholt
ens bouw.edb'

Commando: dismount-database -identity 'e:\exchange\mailbox\mailbox scholtens bouw\mailbox scholtens bouw.edb'
Foutmelding: Dismount-Database : Cannot bind parameter 'Identity'. Cannot convert value "e:\
exchange\mailbox\mailbox scholtens bouw\mailbox scholtens bouw.edb" to type "Mi
crosoft.Exchange.Configuration.Tasks.DatabaseIdParameter". Error: "'e:\exchange
\mailbox\mailbox scholtens bouw\mailbox scholtens bouw.edb' is not a valid valu
e for the identity.
Parameter name: Identity"
At line:1 char:28
+ dismount-database -identity <<<< 'e:\exchange\mailbox\mailbox scholtens bouw
\mailbox scholtens bouw.edb'

Commando: dismount-database 'e:\exchange\mailbox\mailbox scholtens bouw\mailbox scholtens bouw.edb'
Foutmelding: Dismount-Database : A parameter cannot be found that matches parameter name 'e:
\exchange\mailbox\mailbox scholtens bouw\mailbox scholtens bouw.edb'.
At line:1 char:18
+ dismount-database <<<< 'e:\exchange\mailbox\mailbox scholtens bouw\mailbox s
choltens bouw.edb'

Mailservernaam is ex01
Domain controller is ps01
Storage group is Mailbox Scholtens Bouw
Database is 'mailbox scholtens bouw.edb'

Alle hulp is zeer welkom. Bij voorbaat dank! Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Wat dacht je van " ipv ' aan begin en eind van het pad? (oftewel dubbele aanhalingsteken ipv enkele).

Dus:
dismount-database -identity "ex01\mailbox scholtens bouw\mailbox scholtens bouw.edb"

[ Voor 91% gewijzigd door Nulnulnix op 31-03-2011 14:06 ]

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je snelle reactie.

Dan krijg ik dezelfde foutmelding (bij alle 3 de commando's). In diverse fora werd al gesuggereerd dat de kans van slagen groter is als je een enkele quote gebruikt. Sorry dat ik niet gemeld heb dat ik dat al geprobeerd had.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 14:32 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:36

Qwerty-273

Meukposter

Gebruik je wel de juiste identity van de database? Met het volgende krijg je de ids van de aanwezige mailboxdatabases in je omgeving terug.
code:
1
Get-mailboxdatabase |fl identity

De juiste id kan je dan knippen en plakken naar je DisMount-Database commando.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
That's it! Dit is de uitkomst van jouw commando:

Identity : EX01\Mailbox Scholtens Bouw\Mailbox Scholtens Bouw

Ik had dus .edb weg moeten laten. Hartstikke bedankt!

Het maakt overigens niet uit (gelijk even getest natuurlijk) of je ' of " gebruikt........ter info.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 14:42 ]

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:40:
That's it! Dit is de uitkomst van jouw commando:

Identity : EX01\Mailbox Scholtens Bouw\Mailbox Scholtens Bouw

Ik had dus .edb weg moeten laten. Hartstikke bedankt!

Het maakt overigens niet uit (gelijk even getest natuurlijk) of je ' of " gebruikt........ter info.
Nog een ter info, als in powershell een bepaalde tekst tussen ' zet dan neemt hij dat 1 op 1 zo over, gebruik je echter " dan kun je nog variabelen enzo gebruiken (zoals $server bijvoorbeeld).

Een hele rij microsoft certificeringen.

Pagina: 1