Gigabit naar Gigabit.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:34
Ik heb thuis een probleem waar ik niet uitkom.

In de meterkast heb ik een 5 poorts Gigabit Switch hangen van Asus, deze verbind mijn Diskstation / ADSL modem met de Gigabit switch van Sitecom in mijn woonkamer waarop mijn Popcorn en PC verbonden zitten.

Dit om maar 1 kabel naar de woonkamer te hoeven trekken.

Alles lijkt in orde, behalve dat de twee switchen met elkaar weigeren te praten op 1GB. De verbinding tussen de twee switchen komt niet boven de 100mb uit.

Als ik de kabel die naar de woonkamer loopt rechtstreeks in mijn pc stop, of in mijn popcorn, verbind hij netjes op 1GB, maar in de switch dus niet.

Wat kan dit zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Lijkt me toch in de kabel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Klopt die kabel wel? Misschien is het wel een crosscable en corrigeren de switches dat niet automatisch, terwijl je laptop of PC dat wel doet. Als 2 switches van dezelfde fabrikant dit probleem vertonen zou ik de fout echt in de kabel zoeken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Exirion schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:12:
Klopt die kabel wel? Misschien is het wel een crosscable en corrigeren de switches dat niet automatisch, terwijl je laptop of PC dat wel doet. Als 2 switches van dezelfde fabrikant dit probleem vertonen zou ik de fout echt in de kabel zoeken :)
De kabel heb ik zelf in elkaar gezet. Zou hij tussen de twee switchen een andere bedrading moeten hebben dan ? Ik kan me niet voorstellen dat een switch dat niet zelf oplost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ActualFantasy schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:16:
[...]

De kabel heb ik zelf in elkaar gezet. Zou hij tussen de twee switchen een andere bedrading moeten hebben dan ? Ik kan me niet voorstellen dat een switch dat niet zelf oplost ?
Ah, maar je kan het dus verkeerd geknepen hebben? Lijkt er namelijk verdacht veel op ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-08 06:55
ActualFantasy schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:16:
[...]

Van switch naar switch heb je officieel een crosskabel nodig, maar dit wordt soms door de switch geregeld. Misschien heb je CAT5 (non-enhanced) kabel?

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Chesta schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:18:
[...]

Van switch naar switch heb je officieel een crosskabel nodig, maar dit wordt soms door de switch geregeld. Misschien heb je CAT5 (non-enhanced) kabel?
Verkeerd geknepen is hij niet, en de kabel is ook van een goede kwalitiet, anders zou zowel mijn pc als mijn popcorn toch niet netjes op 1GB connecten, en een hoge data transfer halen ?

Maar goed, ik ga toch maar eens proberen dan om zon cross kabel te maken, eerst gewoon ff buitenom voordat ik mijn huidige kabel kapotknijp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

ActualFantasy schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:23:
Maar goed, ik ga toch maar eens proberen dan om zon cross kabel te maken, eerst gewoon ff buitenom voordat ik mijn huidige kabel kapotknijp ;)
Ik zou die switches gewoon even bij elkaar op 1 tafel zetten en testen met een straight en cross cable. Dan zie je meteen al wat wel of niet werkt ;) Ik heb een keer in m'n haast 1 plug afgeknipt en er een nieuwe op gezet, maar niet gemerkt dat de kleurvolgorde van die andere originele plug anders was. Hij deed het wel op 100mbit maar niet op 1Gbit, dus zoiets kan ook nog :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 22:45
Ik zet me geld op een cross cable!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

1000BASE-T heeft auto-mdix in de standaard zitten. crosskabels zijn dus niet nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 22:45
Dan blijven er een aantal opties over;
- kabel is mol
- een van de twee switches houdt zich niet aan de standaard, of allebei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:24

ManiacsHouse

Scheisse!

Exirion schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:28:
[...]

Ik zou die switches gewoon even bij elkaar op 1 tafel zetten en testen met een straight en cross cable. Dan zie je meteen al wat wel of niet werkt ;) Ik heb een keer in m'n haast 1 plug afgeknipt en er een nieuwe op gezet, maar niet gemerkt dat de kleurvolgorde van die andere originele plug anders was. Hij deed het wel op 100mbit maar niet op 1Gbit, dus zoiets kan ook nog :P
In ieder geval met een klein kort zeker weten goed kabeltje effe testen. Als het zich dan nog voordoet dan zit 1 van de switches te butten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zeg waarchijnlijk stiekem toch de kabel.

Q> Doe ons even een plezier, en zou je de gebruikte kleurtjes van links naar rechts.
willen posten

Het is een feit dat de ene netwerkkaart beter om kan gaan met overspraak dan de andere. wanneer je ze verkeerd knijpt (geen rekening houden met de aderparen) heb je extra overspraak die het zaakje de das omdoet. vaak zie je dat het met korte kabels < 10M oid nog net goed gaat maar langer gaan ze de mist in.

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 01-04-2011 21:51 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het een asus giga-x? die is 100mb
Pagina: 1