Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op zolder een router staan waar mijn nas en enkele PC's aan zitten verbonden. Nu heb ik beneden een HDX-1000 netwerk media tank waar ik films op wil streamen vanaf de NAS.

Eerst heb ik een wireless N adapter gekocht en aangesloten. Ik kan over het netwerk browsen maar na 3 seconden begint de film te stotteren en krijg ik uiteindelijk helemaal geen beeld meer. Kortom, afstand is misschien iets te groot voor het streamen van DVD5 formaat.

Toen heb ik gepoogd de router beneden te plaatsen om boven alles met de switch te spreiden. De grap was dat alle digitale kastjes in huis door het lint gingen en alle commerciële TV kanalen storend beeld gaven.

Nu heb ik de Hercules ePlug op de kop getikt en deze leek direct te werken. De grap kwam natuurlijk na 10 seconden... beeld begon weer te stotteren en de film kan je niet knap kijken.

Ik ben een beetje ten einde raad. Bekabeling is niet mogelijk omdat de NMT in een aanbouw staat waar geen loze leidingen meer naartoe gaan. Toch wil ik graag streamen. Afstand is hemelsbreed toch niet meer dan 8 meter!

Wat kan ik nog doen of hoe kan ik het optimaliseren? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25

Tazzios

..

Ik kan niet uit je verhaal opmaken of het bekabeld wel goed gaat of niet.
Wat heb je verder voor digitale kastjes? tekening zou helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bekabeld gaat het prima! Ik heb overal verspreid in huis NMTs staan en wanneer ik er een overdreven lange kabel aan hang dan kan ik zelf full HD spatje zuiver afsprelen.

Ik kom er trouwens achter dat de signaalversterker van de TV's niet tegen mijn router kan. De signaalsterkte neemt met 50% af zodra de router aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Hoe snel kun je kopiëren van en naar de HDX-1000 met de usb wireless stick?
Misschien dat de usb wireless stick(of drivers ervan) niet zo lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen HDD meer inzitten dus ik kan dat moeilijk peilen. Wanneer ik de USB stick in mijn laptop steek en op de locatie van de NMT zet dan krijg ik een 3 Megabyte p/s verbinding die op rare punten wel eens weg wil vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

dat voorspelt weinig goeds.
Wat haalt de stick op een andere plek( valt het dan ook weg) ? Dan weet je of het aan het bereik ligt of aan de hardware.
Pagina: 1