Magic Mouse lag

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb een behoorlijk irritant probleem met mijn MBP Mid 2010. (i5 / 8Gb / OCZ 80Gb SSD / 320Gb met optibay)

Inmiddels 2 Magic Mouses geprobeerd en ik blijf een irritante mouse lag houden wanneer er schijfbewerkingen plaatsvinden. Muis beweegt gewoon te langzaam en hij blijft gewoon een beetje hangen alsof de tracking speed heel even op standje laag gaat.

Al het mogelijke al geprobeerd, fora afgestruind en ook oplossingen op alle pagina's hier genoemd werkten niet:

http://www.google.nl/sear...+mouse&aq=f&aqi=&aql=&oq=

Uiteindelijk Apple maar gebeld, maar de 90 dagen telefonische ondersteuning was verlopen. Dat ik vertelde dat ik voor 6000 euro aan Apple apparatuur heb en ik verwacht dat ik iets meer mag verwachten als ik een gewone simpele vraag heb, maakte niet echt indruk en ik moest maar Apple Care aanschaffen als ik antwoord wilde hebben.

- nieuwe batterijen geprobeerd;
- switchen van WiFi channel naar 5Ghz etc.;
- MBP verplaatst naar de andere kant van mijn Cinema Display zodat de muis nog maar 10cm eraf ligt;
- Uit zetten, Shift-Ctrl-Option om power management te resetten;
- Klepje van de muis afgehaald;
- andere muismat, zonder muismat;
- MagicPrefs en andere tweaktools;

En uiteindelijk het enige wat werkte, was een fuckin Mighty Mouse aansluiten om normaal te kunnen werken. Heel verdrietig...

Iemand nog suggesties? Apple is doof, het internet biedt geen soelaas en zoals altijd is GoT mijn laatste strohalm.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06-2025
Hoi,

Al eens een andere netwerkband geprobeerd?
Ik meen dat de MM en een 2,4 Ghz wi-fi wel eens wat lag kunnen geven.

Ik merk het zelf ook op het moment dat ik ga downloaden.

Succes in ieder geval!

Verwijderd

jup dat is het probleem, ik heb het ook gehad, wanneer ik zware bestanden over het netwerk ging pompen lagde mijn muis heel erg. toen mn imac op de 5ghz band laten inloggen, en niks meer aan de hand.

Bluetooth en wifi zitten op dezelfde 2,4 ghz band, dus die kunnen wel eens in botsing komen.

• MacDokie
Maar...als ik mijn Airport uitschakel, dan helpt dit niets. Heb al geprobeerd van channel te switchen en zit momenteel op dezelfde plek met een iMac.

Het enige verschil is, is dat de iMac nog op 10.6.6 draait en niet op 10.6.7

Nu heb ik daar ook al e.e.a. over gelezen, waarbij ik de PRAM gereset heb etc. Heb alleen SMC nog niet geprobeerd, dan moet ik mijn batterij eruit halen en daar had ik nog ff geen zin in vandaag.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• MacDokie
*Schop*

Op dit moment heb ik nog steeds hetzelfde probleem met een vervelende mouse lag, zelfs na het inbouwen van de optibay in een andere Macbook Pro, alleen nu zelfs een 17" versie. In de bovenstaande posts is te lezen hoe ik het probleem ervaarde in een 15" Macbook pro.

Het probleem is, dat ik een gigantische lag in mijn Magic Mouse ervaar, zodra de tweede hardeschijf gaat draaien (de SATA disk die in de optibay is geplaatst). De muis beweegt dan nog maar amper. Er zijn een aantal zaken die steeds van toepassing zijn:

- de mouse lag treed op bij zwaar netwerkverkeer;
- de mouse lag treed op bij lees- en schrijfbewerkingen naar de SATA schijf in de optibay;
- de mouse lag treed alleen op als ik een externe monitor gebruik via de Mini display port (LED Cinema, zowel bij een 24" als een 27");
- de mouse lag treed alleen op bij de Magic Mouse, het trackpad blijft gewoon normaal functioneren, ook een gewone bedrade muis of een muis met USB ontvanger werkt prima.

Mijn eigen simpel beredeneerde conclusie zou zijn, dat de optibay (lees SATA disk) interfereert met de Bluetooth receiver, die naast en boven de optibay zit. Er is eigenlijk amper te werken met de Macbook op deze manier. Toch klopt de conclusie niet helemaal, want het probleem doet zich ook alleen voor als ik de Mini Display port gebruik met een externe monitor. Wellicht dat het e.e.a. echter met elkaar te maken heeft, soft- of hardware technisch.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen met een optibay?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:35
Volgens mij is ook een deel van sata600 issues in nieuwe MBP (of zelfs ook problemen bij oudere generaties) te herleiden tot de sata kabel die te weinig afgeschermd is. Dit kan volgens mij dus ook de andere kant op storen.

Google eens op alu folie rond je sata kabel, misschien dat dat een oplossing kan bieden.

Strava

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 19:39
Sorry moet hier even op reageren terwijl het offtopic is.

Gereedschap hebben van € 6000,- en dan is alufolie de oplossing?

Wat gebeurt er als je alleen de SSD er in laat zitten, heb je de lag dan ook?

• MacDokie
Nou gelukkig hebben de mannen van Optibay een nette service. Ik heb een andere Optibay besteld, nu met een optical hoes erbij en ik ga vanavond de boel ombouwen. De oude mag ik terugsturen en wordt gecrediteerd. Ben er niet zo'n fan van om mijn MBP continue open te schroeven, maar het moet maar.

Zou het trouwens uitmaken als ik de SSD in de optibay zet? Volgens mij zijn het beide 3Gbit poorten. Ik ga inderdaad ook even alleen de SSD proberen trouwens.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-01 17:04

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Volgens mij is de plek van de HDD 600 en optibay 300 maar ik kan me vergissen.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:35
Nickalicious schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:50:
Volgens mij is de plek van de HDD 600 en optibay 300 maar ik kan me vergissen.
Nee, dat is pas bij het 2011 model, dit gaat om mid 2010, dus beide poorten sata2

Ik heb zelf bij mijn oudere MBP (late 2009) de SSD in de optibay, met als hoofdreden dat de HDD veiliger/beter zit op de orginele plek, qua trillingen en sudden motion sensor e.d.
Heb nog geen nadelen kunnen ontdekken aan de SSD in de optibay, sleep etc werkt allemaal prima

Strava

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-01 14:38
Ik had dit probleem laatst ook. Batterijpercentage gaf 66% aan, maar na het vervangen van de batterijen was het probleem wel opgelost.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• MacDokie
Nou ik heb zojuist de nieuwe ingebouwd en de SSD in de optibay geplaatst. Nu heb ik het zelfs continu. Misschien kan de OCZ er niet meer overweg? Lijkt me toch wel vreemd dan.

Heb een filmpje ervan gemaakt, zal ik zo nog even posten.

[ Voor 11% gewijzigd door MacDokie op 08-06-2011 18:43 ]

Pagina: 1