USB 3 verlengkabel werkt niet altijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:34
Ik heb laatst een iomega usb3 harde schijf gekocht, als ik deze harde schijf direct inplug in een usb2 of usb 3 poort werkt hij gewoon.

Nu heb ik ook een verlengkabel gekocht omdat dit mij makkelijker leek hij is 1,8 meter en ondersteunt usb3, nu probeer ik hier de harde schijf op aan te sluiten maar die werkt niet ( het lampje brand wel en hij begint te trillen ) Verbind ik de oude usb2 harde schijf werkt deze wel.

Ik vind het een beetje raar want ze moeten ongeveer evenveel stroomgebruiken en dan zou hij gewoon moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-05 12:19
Tja het zou net op het randje kunnen zijn natuurlijk qua stroom. Werkt het met een ander verlengkabeltje wel of ook niet?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet je zeker dat die verlengkabel niet alleen voor data is en dus maar 2 adres ipv 4 aangesloten heeft?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Hoe check je zoiets precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je een multimeter hebt, kun je het doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Heb ik helaas niet, ik heb net de nieuwe usb3 drivers geinstalleerd van mij moederbord en nu werkt hij zonder problemen. Beetje raar dat je voor zoiets een driver update nodig hebt maar het werkt in ieder geval.
Pagina: 1