Toon posts:

PC2700,333mhz, 1gb, high density, Compaq Evo d510 sff

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een desktop PC Compaq Evo D510 sff, met 2 geheugensloten.
Er zit nu 1gb intern geheugen in. PC 2700 ramm.
Maximaal kan er 2 gb aan intern geheugen in.
Ik kan een geheugenmodule kopen van 1 gb, high density, vraag me af wat het verschil is tussen
low density en high density.
Zou een PC kunnen werken op 2 geheugenmodules, 2x 1 gb: low- en highdensity naast elkaar?

Wie heeft er een antwoord op deze technische vraag?

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Vond dit op www.overclock.net:

All low density 1GB modules are made with 16 chips (8 chips on each side) using 64Mx8 device.
All high density 1GB modules are made with 16 chips (8 chips on each side) using 128Mx4 device

LOW DENSITY modules have 100% compatibility with ALL systems and ALL chipsets.
HIGH DENSITY modules only have 10% compatibility and are VERY SLOW.

Ga dus voor de Low Density, zit je altijd goed.
Neem aan dat je nu ook een Low Density in je pc :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je bericht. Er zit nu een low density module in. Deze zijn nogal prijzig, een high density module kost de helft (aanbieding bij een webwinkel) van wat een low density module (1gb) kost ;)
Uit je info begrijp ik dat een high density module nogal langzaam is, dus het zal niet zo veel effect hebben
op het systeem, dat het sneller wordt. Vandaar ook de lage prijs van een high density module is ongeveer de helft van wat een low density module kost. :*) Weer wat geleerd. _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 12:38 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Kan ook zijn dat ie gewoon niet op zal starten. Of ie doorbrand, ik denk het niet, maar ik sta nergens voor garant. :+

• HAZEMANIA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-06-2011
Dat weet je pas als je het test. Dit klink als een dom antwoord maar het is wel zo. Het kan ook zijn dat je high density maar voor de helft werkt. Je zou dan 1,5 gb geheugen krijgen. Wat je zou kunnen proberen als het niet werkt is om de SPD van je andere geheugen module over te zetten naar je nieuwe geheugen module. Vergeet dan niet wel even een backup van je SPD te maken, mocht het niet werken kan je je SPD weer terug zetten. Wat ook wel belangrijk is is dat ze de zelfde FSB hebben. (PC 2700 in jou geval). Als het overzetten van SPD je totaal nieuw in de oren klinkt is het misschien handig om gewoon te vragen of je het mag testen. Dan kun je direct zien of het werkt en wat de prestatie winst is.

(Je kunt je trouwens afvragen of een geheugenuitbreiding je computer echt sneller maakt. Ik neem aan dat je windows xp sp3 draait gezien je ddr1 geheugen gebruik. Zolang je geen programma's gebruikt die veel geheugen vragen is 1GB geheugen genoeg voor winxp SP3. Mijn ervaring is dat bij dit soort systemen een herinstallatie van windows (Format C) veel meer effect heeft dan een geheugenuitbreiding.)

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik maar voor een low density module, deze is ongeveer wel het dubbele van de prijs van wat
een high density module kost, maar ja meestal is goedkoop / duurkoop. 8)7
Het testen van een high density module doe ik maar niet, aangezien het risico van defect raken van het moederbord aanwezig is en het rendement nihil zal zijn waarschijnlijk, aangezien deze module nogal langzaam schijnt te zijn. Volgens eerder verkregen info.
N.b, eerder zat er 512mb in, upgrading naar 1gb had wel tot gevolg dat XP/ surfen etc. soepeler ging. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 12:48 ]

Pagina: 1