Medetweakers,
Ik ben al enkele dagen bezig om een Sandy Bridge systeem samen te stellen.
Enkele onderdelen zullen worden meegenomen uit mijn oude pc (GPU en PSU ect.)
GPU: Sapphire HD4870 (wordt in de toekomst geupgrade)
PSU: Coolermaster Real Power 620m
Hier een link naar de nieuwe geplande onderdelen:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B386917%5D=1
Ik ben nodig aan een upgrade toe zit namelijk nog met een E6600 dual core
Het doel van dit systeem is natuurlijk om te gamen(daarom ook de betere kaart in de toekomst).
Wil in begin een overclock draaien van 4Ghz (24/7) en later met de nieuwe kaart de 2500k nog verder opvoeren.
De koeler waar ik eerst aan dacht was de mugen 2 b maar heb na vele reviews gezien te hebben gekozen voor de Armaggeddon, omdat het vengeance geheugen wel erg aantrekkelijk is maar niet past icm. de Mugen 2 b.
Hierdoor zit ik met enkele vragen:
1: De prolimatech Armaggeddon komt goed uit veel tests heeft iemand ervaring met deze koeler en een redelijke overclock?
2: De Msi lijkt goed te over te clocken in veel revieuws echter las ik ook ergens dat er maar een 8phase power design aanwezig is. Kan dit eventueel tot problemen leiden?
En natuurlijk zijn verbeterpunten of suggesties altijd welkom
Alhoewel ik wel een goed gevoel heb over mijn keuzes.
Voorbaat dank,
Groet
Ik ben al enkele dagen bezig om een Sandy Bridge systeem samen te stellen.
Enkele onderdelen zullen worden meegenomen uit mijn oude pc (GPU en PSU ect.)
GPU: Sapphire HD4870 (wordt in de toekomst geupgrade)
PSU: Coolermaster Real Power 620m
Hier een link naar de nieuwe geplande onderdelen:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B386917%5D=1
Ik ben nodig aan een upgrade toe zit namelijk nog met een E6600 dual core

Het doel van dit systeem is natuurlijk om te gamen(daarom ook de betere kaart in de toekomst).
Wil in begin een overclock draaien van 4Ghz (24/7) en later met de nieuwe kaart de 2500k nog verder opvoeren.
De koeler waar ik eerst aan dacht was de mugen 2 b maar heb na vele reviews gezien te hebben gekozen voor de Armaggeddon, omdat het vengeance geheugen wel erg aantrekkelijk is maar niet past icm. de Mugen 2 b.
Hierdoor zit ik met enkele vragen:
1: De prolimatech Armaggeddon komt goed uit veel tests heeft iemand ervaring met deze koeler en een redelijke overclock?
2: De Msi lijkt goed te over te clocken in veel revieuws echter las ik ook ergens dat er maar een 8phase power design aanwezig is. Kan dit eventueel tot problemen leiden?
En natuurlijk zijn verbeterpunten of suggesties altijd welkom
Alhoewel ik wel een goed gevoel heb over mijn keuzes.
Voorbaat dank,
Groet