Ik heb wat hulp nodig met het onderstaande.
Als vanuit een bepaalde server een mail wordt gestuurd via Zend_Mail dan komt deze bij mij prima aan maar niet bij de klant op een exchange omgeving met outlook 2007. Daar zien ze de mail in plain text waarbij ze de headers van de mail ook zien. Ontvangen ze de mail met bijvoorbeeld gmail, dan is er niks aan de hand.
Tevens komen mails verstuurd van deze server ook bij sommige andere mensen verkeerd aan volgens de klant alleen is dit nog niet bevestigd.
Als ik exact hetzelfde stukje code vanaf onze ontwikkelomgeving uitvoer, dan komt de mail zowel bij ons als bij de klant goed aan.
Het lijkt dus een server probleem te zijn icm exchange. Het verschil tussen onze en de externe server is in ieder geval de PHP versie. Hij wordt niet goed verstuurd in php 5.3.1 en wél in php 5.2.10. Ik vermoed niet dat daarin het probleem zit maar het is misschien de moeite waard te vermelden.
Het stukje wat uitgevoerd wordt is (de '=' tekens heb ik bewust in de body gezet):
Hij komt als volgt aan bij de klant (dit is dus niet de bron maar hij komt daadwerkelijk zo aan). Extra headers heb ik even weggelaten:
Iemand suggesties?
Als vanuit een bepaalde server een mail wordt gestuurd via Zend_Mail dan komt deze bij mij prima aan maar niet bij de klant op een exchange omgeving met outlook 2007. Daar zien ze de mail in plain text waarbij ze de headers van de mail ook zien. Ontvangen ze de mail met bijvoorbeeld gmail, dan is er niks aan de hand.
Tevens komen mails verstuurd van deze server ook bij sommige andere mensen verkeerd aan volgens de klant alleen is dit nog niet bevestigd.
Als ik exact hetzelfde stukje code vanaf onze ontwikkelomgeving uitvoer, dan komt de mail zowel bij ons als bij de klant goed aan.
Het lijkt dus een server probleem te zijn icm exchange. Het verschil tussen onze en de externe server is in ieder geval de PHP versie. Hij wordt niet goed verstuurd in php 5.3.1 en wél in php 5.2.10. Ik vermoed niet dat daarin het probleem zit maar het is misschien de moeite waard te vermelden.
Het stukje wat uitgevoerd wordt is (de '=' tekens heb ik bewust in de body gezet):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $mail = new Zend_Mail('utf-8'); $mail->setBodyHtml(' Curabitur id hendrerit orci! Nulla facilisi. Maecenas pulvinar sollicitudin tellus = tellus, ut faucibus nisi = faucibus venenatis ut. Pellentesque lectus dui, lobortis quis pellentesque vitae, egestas eu nulla. Integer nisl lacus, facilisis ut venenatis ut, sodales at ipsum. Morbi sit amet sapien diam. Nunc eget leo a erat mollis gravida eu sed neque. '); $mail->setBodyText('No support'); $mail->setFrom( 'XXX' ); $mail->setReturnPath( 'XXX' ); $mail->addTo('XXX'); $mail->setSubject( 'Test mail: ' . date('d-m-Y H:i') ); $mail->send(); |
Hij komt als volgt aan bij de klant (dit is dus niet de bron maar hij komt daadwerkelijk zo aan). Extra headers heb ik even weggelaten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| From: XXX Date: Wed, 30 Mar 2011 16:44:29 +0200 Content-Type: multipart/alternative; boundary="=_7c8be784507fb83bb008b973af88140a" MIME-Version: 1.0 Message-Id: <20110330144429.EB8277451A@XXX> --=_7c8be784507fb83bb008b973af88140a Content-Type: text/plain; charset=utf-8 Content-Transfer-Encoding: quoted-printable No support --=_7c8be784507fb83bb008b973af88140a Content-Type: text/html; charset=utf-8 Content-Transfer-Encoding: quoted-printable =0A Curabitur id hendrerit orci! Nulla facilisi. Maecenas=0A = pulvinar sollicitudin tellus =3D tellus, ut faucibus nisi =3D faucib= us venenatis ut. Pellentesque lectus dui, lobortis quis=0A pellen= tesque vitae, egestas eu nulla. Integer nisl lacus, facilisis ut venenat= is ut, sodales at ipsum. Morbi sit amet sapien diam.=0A Nunc eget= leo a erat mollis gravida eu sed neque.=0A --=_7c8be784507fb83bb008b973af88140a-- |
Iemand suggesties?