Vodafone Mobile Broadband software CPU gebruik zeer hoog

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe dataverbinding van vodafone met een nieuwe broadband modem (HUAWEI K4505) en daarbij ook de laatste software geinstalleerd. Dit alles draait op Windows 7 Ultimate. Echter merk ik dat het proces VmbService.exe om de minuut even voor 5 a 6 seconde 30-50% CPU opvreet (+ 50MB VM geheugen) om vervolgens weer weg te zakken. Daarbij claimt dit proces ook op de een of andere manier de window focus waardoor ik steeds weer de focus van bijvoorbeeld Word of Excel verlies (klik me een ongeluk).

Op de website van Vodafone UK heb ik iets kunnen vinden over hoog CPU verbruik, maar daar zat niet echt een oplossing bij (grappige is, dat dit toppic dan weer door nederlander daar geplaatst is, omdat ook hij niks kan vinden op internet).

Zie: http://forum.vodafone.co....ile-Broadband/td-p/301048

Ik vroeg me af of iemand dit zelfde probleem heeft (of nog niet opgemerkt heeft) en wellicht iets heeft ondernomen om dit op te lossen. Ik ben zeer benieuwd.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 18:06
die rommel van vodafone niet gebruiken flashen http://www.unlocked-dongl...tner-Flash-Installer.html ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
Toch maar eens gekeken naar de methode hierboven en kwam uiteindelijk bij de leverancier uit. Deze levert Mobile Partner als software voor de USB dongles. Ik moest even uitzoeken wat de instellingen waren voor Vodefone NL, maar heb nu groot plezier van deze snelle applicatie van Huawei zelf. De vodafone rommel heb ik van mijn laptop gegooid.

Het zou fijn zijn als Vodafone gewoon eens een stuk software zou leveren wat doet wat het moet doen. Met de software van Vodafone kun je ook je hele wireless en normale netwerk beheren. Totaal over de top dus. De software van Huawei doet niks meer dan alleen je dongle unlocken (pin code) en vervolgens connecten met het netwerk. Simpel en snel.

Dus bedankt voor de laatste tip. Heb het wel niet gebruikt, maar wees wel in de juiste richting.

Signature van nature