[Internetradio Lenco IR-3000] schommeling in volume

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12 09:32
Onlangs op het werk een internetradio aangeschaft omdat we heel slecht
bereik hadden met de analoge radioantenne..
De keuze was gevallen op Lenco IR-3000
Afbeeldingslocatie: http://www.lenco.eu/images/stories/100/450/IR-3000%20BLACK.jpg

Maar nu hebben we nogal wat schommelingen in volume.
Is hier wat tegen te doen?
Hij gaat ineens harder, dan weer zachter etc. etc...
Nogal irritant dus ;)

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:58
Je zal toch wat meer info moeten geven. Doet 'ie dat bij elke zender? Is er op dat moment iets zichtbaar op het scherm of gaat er een lampje aan ofzo? Hoe groot is het volumeverschil?

• Mich007
Mr.Qips schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:18:
Je zal toch wat meer info moeten geven. Doet 'ie dat bij elke zender? Is er op dat moment iets zichtbaar op het scherm of gaat er een lampje aan ofzo? Hoe groot is het volumeverschil?
Idd misschien niet veel info, mijn fout ;)
Maar hij doet het idd bij alle zenders.
Voor mijn gevoel bij ene wat meer dan bij de andere...
Vaak lijkt het ook dat de DJ zacht praat en de muziek dan weer harder is.
Ook hoor je tijdens een nummer bijvoorbeeld de gitaar harder dan de drums. Heel vreemd allemaal dus..
De muziek klinkt dus behoorlijk misvormd en niet in balans.

Er branden verder geen lampjes op het display en ook geeft hij geen melding oid

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:58
Gek, klinkt alsof er ergens compressie of iets dergelijks wordt toegepast. Heb je al in de gebruiksaanwijzing gekeken? Je zou nog een 'factory reset' of 'firmware update' kunnen proberen, maar anders zou ik hem gewoon terug brengen naar de winkel.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-12 15:59
En dezelfde zenders klinken via een normale pc op dezelfde luidsprekers wel goed?
Als de bitrate van een zender niet hoog genoeg is kan het inderdaad vervormd klinken. En als de luidsprekers niet zo goed zijn in het weergeven van laag, dan kan een gitaar harder klinken.

• Mich007
Sjaaky schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:37:
En dezelfde zenders klinken via een normale pc op dezelfde luidsprekers wel goed?
Als de bitrate van een zender niet hoog genoeg is kan het inderdaad vervormd klinken. En als de luidsprekers niet zo goed zijn in het weergeven van laag, dan kan een gitaar harder klinken.
Op de PC klinken zenders wel allemaal goed.
De bitrate is inderdaad niet van alle zenders gelijk, maar dit zou alleen maar een volumeverschil tussen
de zenders onderling moeten geven.
Maar in mijn specifieke geval schommelt het geluid dus als hij op dezelfde zender blijft staan.

Niemand die toevallig dezelfde radio heeft, want wellicht dat het een bekent probleem is?
Anders gaat ie retour afzender!
Pagina: 1